خبر فوری

تجمع جمعی از مهندسین شرکت نفت ستاره خلیج‌فارس مقابل استانداری هرمزگان

‌‌به گزارش پایگاه خبری هرمزبان اخبار هرمزگان به نقل از ایسنا، این تجمع‌کنندگان با بیان اینکه از طریق فراخوان آزمون استخدامی تاریخ دوم دی‌ماه سال 92 و طی کردن کلیه مراحل استخدامی شامل آزمون کتبی، مصاحبه تخصصی، مصاحبه عقیدتی سیاسی و تحقیقات محلی، جذب شرکت شده و دوره آموزشی 6 ماهه بدو استخدام و آزمون‌های تئوری و عملی که توسط واحد آموزش شرکت نفت ستاره خلیج‌فارس برگزار شد، مطابق با بند پنجم نامه مدیرعامل وقت با موفقیت به اتمام رسیده است و به‌صورت رسمی از تاریخ 31 فروردین‌ماه سالجاری به‌عنوان نیروهای رسمی شرکت معرفی‌ شده‌ایم.

این پرسنل شرکت نفت ستاره خلیج‌فارس اظهار کردند: با توجه به گذشت سه سال انتظار جهت دعوت به کار و گذشت قریب به یک سال از استخدام این گروه، برخی از مهمترین تعهدات و وعده‌های شرکت در قبال حقوق و مزایای جذب نفرات آزمونی سال 92 تاکنون محقق نشده و سبب بروز مسائل و مشکلات عدیده‌ای مانند با استناد به مفاد  فراخوان آزمون استخدامی نسبت به عقد قرارداد رسمی مدت معین شرکت نفت ستاره خلیج‌فارس  برای تمامی نفرات و گروه¬های جذب‌شده از طریق آزمون سال 92 را خواستاریم و با توجه به اینکه تمامی این پرسنل در بخش‌های مرتبط با رشته تحصیلی و تخصص خویش در حال انجام وظایف محوله هستند و با استناد به بند پنجم نامه مدیرعامل وقت به شماره نامه PGSOC- 95/21986، تمامی نفرات آزمونی سال 92 می‌بایست در چارت سازمانی و جایگاه شغلی مرتبط قرارگرفته باشند که این مهم تاکنون تحقق‌نیافته است.

این معترضین با بیان اینکه با تغییر مدیرعامل طی یک ماه گذشته، شرایط کاری سخت و طاقت‌فرسا شده است، خاطرنشان کرد: مدیرعامل جدید خواستار ارجاع این قبول‌شدگان به شرکت‌های پیمانکاری شده است که این موضوع خلاق قانون بوده و همین امر باعث از صبح امروز کارتکس ثبت ورود و خروجمان کار نکند.

آن‌ها در پایان با بیان اینکه از صبح امروز این پذیرفته‌شدگان با عدم پذیرش شرایط جدید مدیرعامل شرکت یکی پس از دیگری در آستانه اخراج قرارگرفته‌اند، از مسئولان استانداری هرمزگان و نمایندگان هرمزگان در مجلس خواستار رسیدگی به این وضعیت بغرنج شدند.

‌اعتراض کارکنان معترض غیرواقعی است

مشاور مدیرعامل شرکت نفت ستاره خلیج‌فارس گفت: اعتراض برخی از کارکنان این شرکت که در حال حاضر در دوره کارآموزی به سر می‌برند، غیرمنطقی و مطالب گفته‌شده خلاف واقع است.

فائق در گفت‌وگو با ایسنا، ‌افزود: مطالب گفته‌شده از سوی معترضین که صبح امروز مقابل استانداری هرمزگان حضور یافتند واقعیت ندارد.

وی با بیان اینکه افرادی که در آزمون استخدامی پذیرفته‌شده‌اند، تحت قرارداد سه‌ماهه در حال حاضر در حال فعالیت هستند، اظهار کرد: پالایشگاه نفت ستاره خلیج‌فارس توسط شرکت نفت ستاره خلیج‌فارس به شرکت سازنده فلات به‌عنوان مجری طرح واگذار کرد که در کنار آن شرکت اویکو به‌عنوان راه‌انداز یا بهره‌بردار طرح فعالیت دارند.

فائق با اشاره به اینکه با بهره‌برداری از پالایشگاه ستاره خلیج‌فارس وقتی کارکنان جدید وارد می‌شوند برای گذراندن دوره کارآموزی به شرکت اویکو معرفی شدند، خاطرنشان کرد: کارکنان باید دوره کارآموزی را در این شرکت بگذارنند که حال فرد باید تحت چارت سازمانی از قبل تعیین‌شده و دیسیپلین تعریف‌شده فعالیت کند و دیگر اینکه در دوره یک‌ساله در شرکت راه‌انداز کارکنان دوره آموزشی را بگذارند و زمانی که این دوره به اتمام رسید، شرکت اویکو کارکنان را به شرکت نفت ستاره خلیج‌فارس برمی‌گرداند.

مشاور مدیرعامل شرکت نفت ستاره خلیج‌فارس با بیان اینکه در این شرایط کارکنانی که موفق به اتمام دوره آموزشی یک‌ساله و طی کردن آن شدند پس از طی کردن مراحل گزینش، پذیرش و اداری به‌صورت کارمند رسمی به شرکت نفت ستاره خلیج‌فارس بازمی‌گردند، عنوان کرد: نباید این افراد بدون مطالعه و دقت در چنین مسائلی دست‌به‌کارهایی بزنند که عواقب نامناسبی دارد و به‌جای رعایت نظم و دیسیپلین اداری دست به تجمع بزنند.

وی با اشاره به اینکه دقت و نظر مدیرعامل جدید استفاده از نیروهای بومی است، اضافه کرد: علت این امر به دلایل مسائل اقتصادی و اجتماعی و نگاه به ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های بومی است.

فائق با اشاره به اینکه کسی که اخلاق و نظم را دستور کار خود قرار دهد اصولاً موردتوجه مدیران ارشد شرکت نفت ستاره خلیج‌فارس قرار می‌گیرد، افزود: شرایط کاری با آمدن مدیرعامل جدید سخت شده و دیگر جایی برای افراد تنبل و کم‌کار نیست زیرا ما می‌خواهیم پالایشگاه نفت ستاره خلیج‌فارس را به نگین کشور تبدیل کنیم.

مشاور مدیرعامل شرکت نفت ستاره خلیج‌فارس در پایان گفت: این افراد در تجمع خود بی‌تجربگی کردند و البته ممکن است تحت تحریک افرادی قرارگرفته باشند اما در حال حاضر رویکردمان اجرای مقررات و نظم است و این‌چنین اعتراضاتی تأثیری بر روند کاری‌مان ندارد.

‌انتهای پیام

انتهای پیام

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید