خبر فوری

دانشجو معلمان از هر فرصتی برای ایجاد نوآوری در مدارس استفاده کنند

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان اخبار هرمزگان به نقل از خبرنگار مهر، محمود مهر محمدی قبل از ظهر یکشنبه در همایش دانش آموختگی دانشجو معلمان دانشگاه فرهنگیان استان اظهار داشت: نومعلمان با تحمل دوره چهار ساله تربیت  معلم چشم به جهان تعلیم و تربیت می گشایند و این تولد را باید به بدنه آموزشی کشور تبریک گفت.

وی ادامه داد: عالم معلمی می تواند از سویی عالمی تاریک و هولناک و از سویی هم عالمی روشن باشد، این عالم را با مختصات و ویژگی هایش، هر نومعلمی برای خود می سازد که البته دیگران هم در این راستا تاثیرگذار هستند به عنوان مثال آموزش و پرورش در این راستا وظایف سنگینی دارد.

مهر محمدی افزود: عشق به معلمی، تلاش و جهد، مقاومت برای رسیدن به هدف و توجه به وظیفه اخلاقی معلم از سوی نو معلمان سهم بیشتر و تعیین کننده تری دارد، برای تعیین میزان هولناکی و تابناکی این وظیفه، شما دانشجو معلمان مهمترین نقش را بر عهده دارید.

وی با توصیه ای به دانشجویان با بیان اینکه آمادگی ورود به محیط حساس و استرس زا را داشته باشید، گفت: این آمادگی شما را مقاوم در محیط مدرسه می کند و در این راستا لازم است دوره های مدیریت استرس را بگذرانید تا در دوره هایی که برایتان استرس آور است از آن استفاده کنید.

دانشجو معلمان نسبت به ساخت فرصت ها برای خود و همکاران تلاش کنند

سرپرست دانشگاه فرهنگیان ادامه داد: فرصت های رشد و بالندگی به دست شما و همکارانتان ایجاد خواهد شد و شما باید به دنبال فرصت سازی بالندگی برای رشد حرفه ای خودتان باشید و در ساخت فرصت ها برای خود و همکاران تلاش کنید.

وی با اشاره به اینکه قرار گرفتن دانشجو معلمان در شبکه ارتباط و پشتیبانی حرفه ای تعیین کننده است، گفت: در سال های نخستین کارتان سعی کنید در این شبکه های ارتباطی عضویت یابید تا از پشتیبانی های مهارتی استفاده کنید، شبکه های زیادی در این راستا فعال هستند که باید آن ها را یافته و به آن ها بپیوندید.

نسبت به ایجاد تغییرات مایوس نشوید

مهر محمدی ادامه داد: شما به عنوان نماینده نسل جدید معلمان نباید مقهور فرهنگ غالب در مدرسه و محیط آموزشی شده و مایوس از تغییر باشید و نه انتظار تغییر دفعی و فوری داشته باشید.

 وی با بیان اینکه مراجع قدرت حرفه ای در مدارس و به خصوص مدیر را به رسمیت بشناسید، گفت: تقویت رابطه شخصی و تعاملات حرفه ای با این مراجع را در اولویت قرار دهید.

سرپرست دانشگاه فرهنگیان ادامه داد: همچنین مراجع قدرت محلی را نیز بشناسید و از آن ها کمک بگیرید و نسبت به استفاده از تجربیات پیشکسوتان و بزرگان تلاش کنید.

لزوم بهره گیری از تعامل با والدین دانش آموزان

وی افزود: از تعامل با والدین دانش آموزان به بهترین شکل استفاده کنید و از همراهی آنان با جریان نوآورانه و تغییرات ایجادی خود بهره ببرید.

مهرمحمدی بر لزوم افزایش آگاهی و مطالعه در بین معلمان گفت: معلمی که مطالعه ای در زمینه های مختلف ندارد، در رسیدن به جایگاه مرجعیت دچار مشکل می شود.

وی ادامه داد: هیچگاه معلمی را شغل نپندارید و ارزش معلمی را به پول ناشی از آن گره نزنید و معلمی را به دید وسیله ای برای امرار معاش ننگرید.

سرپرست دانشگاه فرهنگیان افزود: صداقت معلمی حکم می کند که خود را دانای کل جلوه ندهید بلکه به جای اینکه خود را در چنین جایگاه غلطی بنشانید در پی شکل گیری نقش رفیق شفیق غمخوار برای دانش آموز باشید.

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *