خبر فوری

رشد ۶۴ درصدی رتبه های زیر ۳ هزار دانش آموزان قشمی در کنکور ۹۶

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان اخبار هرمزگان به نقل از خبرنگار مهر، بهرام پوراشرف در نشست تجلیل از خبرنگاران حوزه آموزش وپرورش قشم اظهار داشت: آمار دانش آموزی قشم در مقطع ابتدایی رشد هشت درصدی را نشان می دهد در حالی که نیروی انسانی و فضاهای آموزشی متناسب با جمعیت افزایش نیافته است و بیش از ۱۴ مدرسه تخریبی فقط در سطح شهر قشم وجود دارد.

وی افزود: با وجود تمام مشکلات و کاستی های موجود،آموزش و پرورش قشم با همراهی سازمان منطقه آزاد و فرمانداری و سخت کوششی مدیران مدارس، توانسته است در حوزه های مختلف آموزشی و پرورشی  جایگاه خود را در استان و کشور ارتقاء ببخشد.

پوراشرف به نتایج اولیه دانش آموزان قشمی در کنکور ۹۶ اشاره کرد و گفت: ۱۱ نفر از دانش آموزان قشمی در کنکور ۹۵ توانسته بودند رتبه های زیر سه هزار را کسب کنند که در کنکور ۹۶ این آمار به ۱۸ نفر رسیده است که قریب به ۶۴ درصد رشد قبول شدگان را شاهد هستیم.

مدیر آموزش وپرورش قشم اضافه کرد: در کنکور سال ۹۵ تعداد دو نفر دارای رتبه زیر ۱۰۰۰ بودند که در کنکور ۹۶ این آمار به شش نفر افزایش یافته و برای اولین بار رتبه دو رقمی ۸۱ توسط دانش آموز دبیرستان خرد قشم بدست آمده است.

این مسئول افتخارات کسب شده در سال های اخیر را نشانه پیشرفت رو به جلو در آموزش و پرورش قشم عنوان کرد و ابراز داشت: دانش آموزان قشمی در ۲ سال گذشته با شرکت در جشنواره ها و کسب عنوان های استانی و کشوری از جمله در رشته های رباتیک، نانو، طراحی وب، تولید محتوای الکترونیکی، جشنواره خوارزمی، و نقشه کشی، رشته های ورزشی و الگوهای برتر تدریس درس تربیت بدنی، پرسش مهر رییس جمهوری، نماز، قرآن و عترت، سواد آموزی و مسابقات فرهنگی و هنری، برای این جزیره افتخار آفریدند.

پوراشرف خاطر نشان کرد: در سال تحصیلی ۹۵-۹۶ بسیاری از جشنواره ها، مسابقات و همایش ها برای اولین بار در جزیره برگزار می شد که نتایج درخشان آن در مسابقات استانی و کشوری به خوبی نمایان شد.

افتخار آفرینی دانش آموز قشمی در مهمترین جشنواره علمی دانش آموزی کشور

مدیر آموزش وپرورش قشم از کسب جایگاه سوم جشنواره نوجوان خوارزمی مرحله کشوری توسط کیمیا کوهپایه زاده دانش آموز دبیرستان فرهنگ قشم در رشته احساس واژه ها خبر داد.

پوراشرف برنامه ریزی در راستای جهش علمی و پژوهشی در مدارس را از اولویت های حوزه آموزشی آموزش وپرورش قشم برشمرد و افزود: کسب چهار رتبه برتر استانی و یک رتبه سوم کشوری در جشنواره خوارزمی را می توان از نمونه های رشد فعالیت های پژوهشی در سال تحصیلی گذشته در این جزیره دانست. 

وی جایگاه سوم کشوری در مهمترین جشنواره علمی دانش آموزان کشور را نشانه ظرفیت و توانمندی بالای دانش آموزان این جزیره عنوان کرد و گفت:کیمیا کوهپایه زاده دانش آموز پایه نهم دبیرستان دوره اول فرهنگ توانست در مرحله کشوری جشنواره نوجوان خوارزمی که به میزبانی مشهد مقدس برگزار شد، جایگاه سوم در رشته احساس واژه ها را بدست آورد.

پوراشرف خاطر نشان کرد: احساس واژه ها مسابقه پژوهشی بود که با موضوعیت زبان و ادبیات فارســی و با حضور ۷۰ دانش آموز منتخب مرحله آموزشگاهی در قشم برگزار شده بود و کیمیا کوهپایه زاده پس از کسب عنوان برتر آموزشگاه، منطقه و استانی جواز حضور در مرحله کشوری را بدست آورده بود.

مدیر آموزش وپرورش قشم ایجاد بســتر مناسب برای فعالیت های علمی، پژوهشــی و مهارتی و رشد اســتعداد های دانش آموزان در کنار بها دادن به روحیه نشــاط برای تحقق یادگیری پایدار از جمله اهداف برگزاری این جشــنواره برشمرد که معمولا هر ساله در ۶ محور زبان و ادبیات فارسی، پژوهش، فعالیت های دست سازه، آزمایشگاهی، زبان انگلیسی و کارآفرینی برگزار می گردد.

 در پایان از نمایندگان خبرگزاری های مهر، ایسنا-گامرون، ایرنا، فارس، روزنامه دریا-ندای هرمزگان-صبح ساحل، ساحل قشم، ندای جزیره، صدف، قشم آنلاین و نماینده صدا و سیما که بیشترین همکاری را با آموزش وپرورش قشم داشتند، تجلیل شد.

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید