خبر فوری

آغاز کشت کلزا در 2000 هکتار از زمین‌های کشاورزی هرمزگان

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان اخبار هرمزگان به نقل از ایسنا، «سیدرضا امیری‌زاده»، مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان پیش‌بینی کرد امسال 3400 تن محصول کلزا برداشت شود که حدود پنج برابر پارسال است.

وی افزود: افزایش سه برابری سطح زیرکشت، مدیریت تغذیه، اجرای تاریخ دقیق کشت و مدیریت آب علت افزایش تولید امسال است.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان تصریح کرد: تأمین دانه‌های روغنی و اقتصادی کردن بخش کشاورزی نیز از علت‌های افزایش سطح زیرکشت کلزا در هرمزگان است.

امیری‌زاده با بیان این‌که کلزا بیشتر در شهرستان‌های حاجی‌آباد، میناب و رودان کشت می‌شود، تصریح کرد: برداشت دانه روغنی کلزا از اوایل فروردین سال آینده آغاز می‌شود.

وی با اشاره به این‌که استان هرمزگان پس از استان‌های مازندران، قم و خوزستان، جزو چهار استان برتر تولید کلزا در کشور است، خاطرنشان کرد: تأمین بذر یارانه‌ای، بیمه کردن مزارع، خرید تضمینی و پرداخت به‌موقع به بهره‌برداران و ارائه تسهیلات بانکی با سود چهار درصد، بسته‌های حمایتی امسال دولت از کلزا کاران است.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان با اشاره به این‌که پارسال سه میلیارد تومان کلزا به‌صورت تضمینی از کشاورزان خریداری‌شده است، اظهار کرد: به‌منظور ارتقاء مکانیزاسیون در بخش کشاورزی، دوازده دستگاهِ ریزدانه کار نیز خریداری و در اختیار کشاورزان قرار گرفته است.

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان اخبار هرمزگان به نقل از ایسنا، کلزا از دانه‌های روغنی مهمی است که به‌علت داشتن اسیدهای چرب اشباع‌نشده، بدون کلسترول و از کیفیت تغذیه‌ای بالایی برخوردار است.

انتهای پیام

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید