خبر فوری
هرمزبان:گروه فعالیت‌های قرآنی: مدیر کل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌شرقی، ضمن تقدیر از فعالین قرآنی و نیز مسئولان مؤسسات قرآنی، گفت: به تعبیر مقام معظم رهبری اکنون موسسات قرآنی به صورت آتش به اختیار در جامعه فعالیت می‌کنند تا بتوانند نونهالان و نوجوانان را از ثمرات قرآن بهره‌مند سازند.

مؤسسات قرآنی نوجوانان را از ثمرات قرآن بهره‌مند سازند

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان اخبار هرمزگان به نقل از خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از آذربایجان‌شرقی، به نقل از روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان، حجت‌الاسلام سید شهاب‌الدین حسینی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان، امروز در همایش مدیران موسسات و خانه‌های قرآنی استان ابراز کرد: انسان با آموختن فنون مختلف قرانی از جمله روخوانی، روان‌خوانی، ترجمه، تفسیر و … است که زبان قرآن را یاد گرفته و آن را با حقیقت خود آشنا می‌کند
وی، ادامه داد: پس از ورود به زبان قرآن دیگر آن را نمی‌توان عربی دانست بلکه زبانی مناسب با زبان فطرت انسان است. اگر اینگونه نبود هرگز بزرگانی مثل سلمان فارسی حول قرآن جمع نمی‌شدند.
حجت‌الاسلام حسینی، با بیان اینکه قرآن سفره پهن‌شده خداست اعلام کرد: موسسات و خانه‌های قرآنی رسالت نشاندن مردم بر سر سفره پهن‌شده حضرت حق را بر عهده دارند.
مدیر کل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌شرقی ضمن تقدیر از فعالین قرآنی و نیز مسئولان موسسات قرآنی اضافه کرد: به تعبیر مقام معظم رهبری اکنون موسسات قرآنی به صورت آتش به اختیار در جامعه فعالیت می کنند تا بتوانند نونهالان و نوجوانان را از ثمرات قرآن بهره‌مند سازند.
وی همچنین خاطرنشان کرد: به طور معمول هرسال از بودجه تبلیغات اسلامی ۱۵درصد برای فعالیت‌های قرانی اختصاص می‌یافت که ما امسال آن را دوبرابر کردیم ولی بنظر می‌رسد هنوز تا نکته مطلوب فاصله زیادی داریم.
حجت‌الاسلام حسینی با لحنی انتقادی تاکید کرد: برازنده شهری چون تبریز  – زادگاه مفسر المیزان، علامه طباطبایی – نیست که دانشگاه‌های قرآن و عطرت و نیز پژوهشگاه‌هایی را در این زمینه نداشته باشد. هرچند گام‌هایی برداشته می‌شود اما ناکافی است.
وی در بخشی از سخنان خود پیشنهاد کرد: همانگونه که هر هفته جلساتی برای شاعران و مداحان به صورت جداگانه برگزار می‌شود، باید یک روز نیز جلسات انس با قرآن و آموزش فنون قرآنی برگزار شود که جوانان از اساتید این عرصه استفاده کنند.
مدیر کل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی در پایان تصریح کرد: تا زمانی که منیت در کار بوده و اخلاص نباشد، نمی‌توان در عرصه‌های قرآنی پیشرفت کرد. همراهی، همدلی و اتحاد باید جزو ویژگی‌های تمام موسسات قرانی باشد.

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید