خبر فوری

آمادگی جهاد دانشگاهی هرمزگان برای ایجاد مرکز درمان ناباروری و کلینیک تخصصی مادر و کودک

سهیل دادخواه در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به مزین شدن امسال به نام سال “اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال”، اظهار کرد: جهاد دانشگاهی در شرایط فعلی کشور به لحاظ برون‌رفت از وضعیت کنونی در بخش اقتصاد و در راستای اقتصاد مقاومتی می‌تواند راهگشا باشد.

وی ادامه داد: جهت تحقق این امر توجه به تولید و فعال کردن بنگاه‌های اقتصادی به‌منظور خروج از رکود افزایش اشتغال، امری حیاتی و اجتناب‌ناپذیر است که این مهم به‌خوبی و در زمان مقتضی توسط مقام معظم رهبری به مسئولان ذی‌ربط گوشزد شد و برای اجرای فرمایش‌های ایشان نیاز به یک عزم جدی با مشارکت تمام ارکان نظام و ملت است که بر همین اساس جهاد دانشگاهی نیز به‌عنوان نهاد انقلابی وظیفه دارد تا در جهت اجرای اقتصاد مقاومتی ایفای نقش کند.

دادخواه افزود: استان هرمزگان با برخورداری از ظرفیت‌های فراوان از جمله همجواری با سواحل خلیج‌فارس و دریای عمان، کارخانه‌ها، نیروگاه‌ها و پالایشگاه‌ها، گمرکات و بنادر می‌تواند نقش بسزایی در افزایش تولید داخلی و اشتغال داشته باشد.

وی تصریح کرد: جهاد دانشگاهی هرمزگان از سال‌ها قبل در راستای اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در حد توان خود گام‌هایی را برداشته است که در سال‌ جاری با همت مضاعف همکاران شاهد نتایج آن خواهیم بود.

دادخواه اضافه کرد: در حوزه پژوهش در دو زمینه اصلی آب و آینده‌پژوهی و مدیریت، فعالیت‌های خوبی صورت گرفته است که تلاش محققان این واحد جهت بومی‌سازی دانش فنی استحصال آب از منابع نامتعارف به‌صورت مستمر و گسترده در سال جاری ادامه خواهد داشت.

وی عنوان کرد: در سال گذشته نسل جدید دستگاه‌های آب ساز با ظرفیت 100 لیتر در شبانه‌روز و با تکیه‌بر دانش فنی محققان این واحد برای اولین بار در کشور ساخته شد که در سال‌های آینده ظرفیت تولید این دستگاه اضافه خواهد شد.

دادخواه با اشاره به اینکه در سال گذشته موفقیت‌های خوبی داشته‌ایم، اظهار کرد: ارتقای حوزه فرهنگی واحد به رده دوم جدول برترین معاونت‌های فرهنگی جهاد دانشگاهی در سال گذشته،  کسب رتبه برتر در بین واحدهای درحال‌توسعه پژوهشی، دستیابی به رتبه تک‌رقمی توسط مراکز آموزشی کوتاه‌مدت و علمی کاربردی، اخذ موافقت کلی در زمینه مدیریت راهبردی، ساخت چهارمین دستگاه آب ساز با ظرفیت 100 لیتر، اخذ پروانه ساخت مجتمع تحقیقاتی واحد به مساحت سه هزار و 500 مترمربع، جذب منابع مختلف استانی، کسب رتبه برتر در اجرای مسابقات ملی مناظره، ارتقای فناوری دستگاه‌های آب ساز و توسعه آموزش‌های مهارتی اشتغال‌محور از جمله اقدامات شاخص جهت ارتقای این واحد بوده است.

وی با بیان برنامه‌های جاری تصریح کرد: در حوزه پژوهش و در گروه مدیریت عمده فعالیت‌ها بر مقوله مدیریت دانش متمرکز خواهد بود.

رئیس جهاد دانشگاهی هرمزگان اضافه کرد: همچنین مدیریت دانش نیز از موارد مورد تأکید در اقتصاد مقاومتی و زمینه‌ساز بومی‌سازی و انتقال تکنولوژی است و اقدامات متعدد دیگری از جمله تدوین اسناد راهبردی و توسعه بخش‌های مختلف استان نیز در دستور کار این واحد قرار دارد.

وی اضافه کرد: در زمینه آب نیز جذب اعتبارات پژوهش و احیانا سرمایه‌گذاری به منظور تامین هزینه‌های توسعه و ارتقای دانش فنی دستگاه‌های آبساز در دستور کار است. امید داریم با تحقق منابع مورد نیاز در سال جاری گام‌های موثری در بومی‌سازی این فناوری‌ها برداریم.

آمادگی برای ایجاد مرکز درمان ناباروری و کلینیک تخصصی مادر و کودک

دادخواه با اشاره به مرکز خون بند ناف رویان در استان گفت: همچنین با توجه به فعالیت‌های پژوهشگاه رویان جهاد دانشگاهی، این آمادگی وجود دارد مرکز درمان ناباروری و کلینیک تخصصی مادر و کودک در این واحد راه‌اندازی شود.

رئیس جهاد دانشگاهی هرمزگان افزود: در حوزه آموزش با تدوین و اجرای دوره‌های اشتغال محور، این واحد در صدد ارتقای مهارت و اشتغال جوانان است و مراکز آموزشی این واحد در سطح استان در سال گذشته قریب به 13 هزار نفر دوره‌های مختلف را آموزش دادند.

وی تصریح کرد: در بخش آموزش‌های علمی کاربردی از طریق ارائه رشته‌های موردنیاز استان هرمزگان، این واحد تلاش‌های زیادی جهت تأمین نیروی کار مورد نیاز بازار را دارد و در حال حاضر قریب به یک هزار و 500 نفر دانشجو در آن مشغول تحصیل هستند.

دادخواه خاطرنشان کرد: در معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی هرمزگان از طریق اجرای برنامه‌های متعدد فرهنگی و همچنین از ظرفیت خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) و ایکنا به فرهنگ‌سازی مقوله اقتصاد مقاومتی در بین جامعه دانشگاهی استان می‌پردازیم.

وی افزود: همچنین در حوزه زیربنایی با یاری خدا و حمایت مسئولین تلاش خواهیم کرد در 6 ماهه دوم سال، پیشرفت فیزیکی مطلوبی در احداث مجتمع علمی تحقیقاتی واحد داشته باشیم. با تکمیل و تجهیز این مجتمع بخش عمده‌ای از مشکلات واحد از لحاظ تامین کارگاه و آزمایشگاه‌های مورد نیاز طرح‌های تحقیقاتی رفع خواهد شد.

رئیس جهاد دانشگاهی هرمزگان گفت: این واحد با برخورداری از پتانسیل‌های مطلوب جهت تحقق شعار سال در بخش‌های مختلف گام برمی‌دارد.

انتهای پیام

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید