خبر فوری

بندرعباس می‌تواند به مرکز جذب گردشگران سلامت تبدیل شود

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان اخبار هرمزگان به نقل از ایسنا، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری هرمزگان در مراسم افتتاح این خط پروازی، گفت: هرمزگان جذب گردشگران فرا منطقه‌ای را در برنامه کاری خود قرار داده و در حال تلاش برای فراهم ساختن زیرساخت‌های لازم آن است.

محسن ضیایی افزود: برای دست‌یابی به این هدف در مرحله اول نشست‌های متعددی با بخش‌های مختلف در سال گذشته و امسال برگزارشده تا زیرساخت‌های لازم ابتدا برای پذیرایی از این گردشگران منطقه‌ای و سپس فرا منطقه‌ای در استان به‌تدریج فراهم شود.

وی ادامه داد: تهیه بسته گردشگری استان بخش دیگری از مسیر دست‌یابی به این هدف است که با بهره‌گیری نظرهای از فعالان حوزه گردشگری در حال انجام است.

این مقام مسئول اظهار کرد: بالا بردن سطح مراوده‌ها و ارتباط‌های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی هرمزگان با سایر کشورهای منطقه‌ای و فرا منطقه‌ای هم در همین راستا بوده که در این خصوص می‌توان به سفر چند هفته گذشته به بندر باری کشور ایتالیا اشاره کرد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری هرمزگان خاطرنشان کرد: گردشگری در کشور و به‌خصوص استان هرمزگان به‌مانند بیماری اورژانسی بود که با تلاش فراوان و به‌تدریج از آن حالت خارج‌شده و در حال راه رفتن است.

ضیایی تصریح کرد: برای گسترش گردشگری که اکنون به دغدغه همه اقشار اجتماعی تبدیل‌شده تمام دستگاه‌ها باید فعالیتی هم سو و هماهنگ داشته باشند.

وی یکی از بخش‌های مهم گردشگری را حوزه سلامت دانست و عنوان کرد: بیماران فراوانی از کشورهای حوزه خلیج‌فارس و به‌خصوص کشور عمان برای دریافت خدمات سلامت وارد ایران و شهرهایی مانند شیراز می‌شوند.

وی بیان کرد: راه‌اندازی خط پروازی بندرعباس – مسقط می‌تواند به مرکز سیاسی هرمزگان برای جذب گردشگران سلامت کمک کند.

همچنین سرمایه‌گذار خط پروازی بندرعباس – مسقط هم در این آیین هدف از پیگیری‌های خود برای راه‌اندازی خط هوایی یادشده را ارتقاء تبادل‌ها و مراوده‌های تجاری و فرهنگی بین هرمزگان و کشور عمان عنوان کرد.

عادل لشکری زاده خاطرنشان کرد: بسیاری از هرمزگانی‌ها برای رفت‌وآمد به مسقط با مشکل داشتند و باید به چابهار یا شیراز سفر می‌کردند.

رئیس شرکت خدمات مسافرتی برهان عمان بیان کرد: این پرواز رفت‌وبرگشت دوشنبه‌های هر هفته به مدت یک سال فعال خواهد بود که سعی می‌شود دوام بیشتری داشته باشد.

وی اظهار کرد: مسافران این مسیر پروازی را هواپیمایی فوکر 100 با ظرفیت 96 مسافر جابه‌جا می‌کند و هزینه بلیت آن برای هر مسافر 880 هزار تومان پیش‌بینی‌شده است.

رئیس شرکت خدمات مسافرتی برهان عمان اضافه کرد: فرآیند راه‌اندازی این خط پروازی افزون بر یک سال به طول کشیده است.

لشکری زاده گفت: هدف از راه‌اندازی این خط پروازی جذب گردشگران عمان برای هرمزگان است.

همچنین رئیس انجمن دفاتر خدمات مسافرتی هرمزگان گفت: دولت قوانین سخت‌گیرانه‌ای که دست و پای بخش خصوصی را برای فعالیت بسته بردارد که با این کار نیازی به کمک دیگری وجود ندارد.

شهرام داوری افزود: حذف این قانون و مقررات شرایط را برای فعالیت بهتر و آسان‌تر و روان‌تر بخش خصوصی به‌خصوص صنعت گردشگری فراهم می‌کند.

وی تصریح کرد: حمایت‌های کلی از صنعت صورت می‌گیرد ولی گردشگری را به‌عنوان یک صنعت قبول ندارد و این بخش تنها نام صنعت را یدک می‌کشد.

داوری ادامه داد: صندوق کارآفرینی اُمید نمونه‌ای از قبول نداشتن گردشگری به‌عنوان صنعت است و به‌گونه‌ای با این بخش برخورد می‌کند که در شأن یک مجموعه صنعتی نیست.

وی اظهار کرد: دولت و سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری تسهیلاتی برای آژانس‌های مسافرتی در قالب بخش گردشگری پیش‌بینی کرده‌اند که باید توسط صندوق کارآفرینی امید پرداخت شود.

رئیس انجمن دفاتر خدمات مسافرتی هرمزگان یادآور شد: این صندوق بهروش‌های مختلف سعی درندادن این تسهیلات دارد، به‌گونه‌ای که از سال گذشته حتی یک آژانس موفق به دریافت این تسهیلات نشده است.

وی اضافه کرد: بهانه‌ها تراشی‌های مختلفی از سوی این صندوق صورت می‌گیرد به‌عنوان‌مثال گاهی خود را زیرمجموعه بانک مرکزی می‌داند و گاهی نمی‌داند.

داوری گفت: آژانس داری در هرمزگان سخت شده و دفاتر خدمات مسافرتی قادر به تأمین هزینه‌های خود با فروش بلیت نیستند.

رئیس انجمن دفاتر خدمات مسافرتی هرمزگان اضافه کرد: صنعت هواپیمایی کسب درآمد از محل فروش بلیت را باید کنار بگذارد و روش‌های جایگزین بیابد.

داوری به راه‌اندازی خط پروازی بندرعباس – مسقط اشاره کرد و ادامه داد: انتظار می‌رود آژانس‌های خدمات مسافرتی از این اقدام حمایت کنند.

وی در پایان گفت: هرمزگان و شهر بندرعباس ازنظر زیرساخت‌های لازم برای پذیرایی از گردشگران با مشکل روبه‌رو بوده و مراکز اقامتی هنوز به استاندارهای لازم نرسیده‌اند.

انتهای پیام

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید