کشت محصول پنبه در هرمزگان کاهش یافت

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان اخبار هرمزگان به نقل از خبرگزاری مهر، به نقل از جهادکشاورزی هرمزگان، سید رضا امیری زاده بیان داشت: سال گذشته سطح زیرکشت پنبه در استان ۲۵۰هکتار بود و امسال به دلیل افزایش هزینه های کارگری در امر برداشت ، عدم وجود امکانات مکانیزه در فصل برداشت و به موقع پرداخت نشدن بهای خرید محصولات خریداری شده باعث شده که سطح زیرکشت پنبه در سالجاری به۱۵۵هکتار کاهش یابد.

امیری زاده افزود: پیش بینی می شود امسال از سطح ۱۵۵هکتاری کشت پنبه حدود ۳۸۷تن محصول برداشت شود. گلستان، ورامین، بختگان و کار سیما از مهمترین بذور کشت شده در استان هستند.

امیری زاده گفت: شهرستان حاجی آباد مهمترین منطقه کشت پنبه در استان است. فصل کشت از اواخر خرداد ماه شروع وتا اواسط تیر ماه ادامه دارد و فصل برداشت از نیمه دوم شهریور ماه آغاز وتا پایان مهر ماه ادامه خواهد داشت.

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید