خبر فوری

اگر پلیس عربستان از مسافری مواد مخدر و روان‌گردان کشف کند، کسی قادر به کمک نیست

‌به گزارش پایگاه خبری هرمزبان اخبار هرمزگان به نقل از ایسنا، ‌سرهنگ تیمور دولتیاری در نشستی خبری با اشاره به اعزام اولین گروه زائران حج تمتع به عربستان، بیان کرد: این زائران در قالب 11 کاروان و با 6 سورت پروازی از امروز تا روز چهارشنبه به عربستان سعودی اعزام می‌شوند.

وی افزود: امسال یک هزار و 619 نفر از زائران برای انجام مناسک حج به مدینه و سپس مکه اعزام می‌شوند که تاکنون دو هزار و 310 ساک و بار همراه که از سازمان حج  زیارت آمده ارسال‌شده است.

این مسئول انتظامی با تأکید بر تشدید اقدامات انتظامی و امنیتی توسط پلیس فرودگاه، تصریح کرد: بازرسی از زائران عزیز به‌منظور حفظ و صیانت از آنان است و پلیس فرودگاه‌های استان باافتخار و با به‌کارگیری تمام توان و نیروهای آموزش‌دیده و مجرب به‌منظور حفظ و صیانت از زائران خدمت‌رسانی می‌کند‌.

سرهنگ دولتیاری خاطرنشان کرد: هر ایرانی سنبل اخلاق نیکوست و نماد جمهوری اسلامی است که باید بهترین زائران باشند.

وی با بیان اینکه ایران پرچم‌دار مبارزه با مواد مخدر در جهان است که زائران باید این مهم را حفظ کنند، اظهار کرد: با توجه به تیرگی روابط و عدم وجود کنسولگری، اگر پلیس عربستان از مسافری مواد مخدر و روان‌گردان کشف کند، با وی بسیار سختگیرانِ رفتار خواهد شد و مجازات‌های سنگینی در نظر می‌گیرند و کسی قادر به کمک نیست.

این مسئول انتظامی ادامه داد: حمل مواد مخدر متادون و ترامادول جرم محسوب شده و در صورت کشف از زائر برای وی پرونده قضائی تشکیل و به مقام قضائی معرفی می‌شوند که در کشورهای خارجی داروهای آرام‌بخش و حاوی کدئین نیز جرم شناخته می‌شود.

سرهنگ دولتیاری افزود: در صورت داشتن بیماری‌های خاص علاوه برداشتن نسخه پزشک مراتب را به پلیس و سازمان حج و زیارت اطلاع داده و هماهنگی لازم را به عمل‌ آورید.

وی با بیان اینکه از حمل داروهای گیاهی مانند شیرین‌بیان و …که شبیه مواد مخدر است خودداری شود، عنوان کرد: اگر از مسافری مواد مخدر و روان‌گردان کشف شود ضمن جلوگیری از سفر وی و توقیف گذرنامه در مرحله اول به استناد ماده 17 قانون مبارزه با مواد مخدر به مدت یک الی پنج سال و در مرحله دوم پنج الی 15 سال ممنوع‌الخروج می‌شود.

سرهنگ دولتیاری اضافه کرد: پلیس فرودگاه با استفاده از شیوه‌های روان‌شناختی  و کمک دستگاه‌های پیشرفته کاوشگر بدن "بادی اسکنر" حاملین مواد مخدر را شناسایی و از پرواز آنان ممانعت می‌کند.

وی افزود: حمل زعفران تا 150 گرم، ارز خارجی 10 هزار یورو و پول ایرانی تا 500 هزار تومان مجاز است که توصیه می‌شود از خرید از بازارهای عربستان خودداری شود.

این مقام انتظامی با بیان اینکه در طول سفر مراقب اسناد و مدارک شناسایی، وجوه و اشیاء قیمتی باشید و از پذیرش اشیاء و وسایل دیگران به‌عنوان امانت امتناع شود، تصریح کرد: ‌اشیاء قیمتی و باارزش را همراه خو حمل کرده و از قرار دادن آن داخل چمدان خودداری کنید.

فرمانده پلیس فرودگاه‌های استان هرمزگان اظهار کرد: بازدید از مسافران در راستای ارتقاء ضریب امنیتی و سلامتی در طول پرواز است که تقاضا می‌شود زائران در این راستا با پلیس همکاری کنند.

وی خاطرنشان کرد: پلیس در هنگام خروج مسافران با استفاده از اکیپ سپکا به‌صورت دقیق از آنان بازرسی به عمل می‌آورد با عنایت به کمبود فضا و مشکلات ترافیکی سعی شود بدرقه و استقبال در منزل یا اماکن عمومی انجام شود.

سرهنگ دولتیاری در پایان گفت: از تمام زائران و مسافران تقاضا می‌شود در صورت مشاهده بسته‌های مشکوک مراتب را به پلیس اطلاع دهند.

انتهای پیام

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید