خبر فوری

دوومیدانی در بین هرمزگانی‌ها شناخته‌ شده نیست

‌‌منصور روشن قیاس در گفت‌وگو با ایسنا، افزود: توجه مردم استان هرمزگان به ورزش دوومیدانی از ابتدای سال 96 در تمامی رده‌های سنی خانم و آقایان روند رو به رشدی داشته است.

وی تصریح کرد: ورزش‌های دوومیدانی در بین بانوان هرمزگانی مورد استقبال چشمگیری قرارگرفته است.

رئیس هیئت دوومیدانی استان هرمزگان با بیان اینکه ذاتاً و ازنظر ژنتیکی مردم هرمزگان در رشته دو ماراتن توانمند هستند، اظهار کرد: طی سال‌های اخیر شاهد افتخارآفرینی ورزشکاران جوان هرمزگانی در رشته‌های پرش طول، پرتاب دیسک و نیزه در سطح مسابقات کشوری در بین خانم‌ها و آقایان دوومیدانی کار بوده‌ایم.

وی تصریح کرد: استان هرمزگان در رشته‌های تیمی دوومیدانی شامل رشته‌های دو امدادی و دوهای صحرانوردی، افتخاراتی نظیر قهرمانی کشور در رده سنی جوانان و امید کسب کرده است.

روشن قیاس در ادامه با اشاره به مشکلات ورزش دوومیدانی در استان هرمزگان، اظهار کرد: متأسفانه ورزش دوومیدانی در بین مردم شناخته‌شده نیست و مردم این ورزش مهم را بسیار ساده می‌پندارند، درحالی‌که ورزش دوومیدانی باید دارای وسایل تخصصی مخصوص ازجمله تشک پرش و موانع برای پرش بازیکنان  را داشته باشد.

رئیس هیئت دوومیدانی اضافه کرد: استان هرمزگان تنها دارای یک پیست ورزشی و زمین تمرین  استاندارد است که این پیست در شهرستان بندرعباس قرار دارد، درصورتی‌که بقیه زمین‌ها خاکی بوده و فاقد استاندارد لازم است.

روشن قیاس افزود: درحالی‌که شهرستان‌های هرمزگان فاقد زمین و پیست مناسب و استاندارد برای تمرین بازیکنان است، شهرستان رودان مرکز استعدادیابی در دوومیدانی استان هرمزگان است و ورزشکاران رودانی مجبورند هفته‌ای سه مرتبه برای تمرین به بندرعباس بیایند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: چهار نفر از بازیکنان خوب و افتخارآفرین هرمزگانی را به مسابقات جام طلایی ایران، که دهه سوم مردادماه در تهران برگزار می‌شود، با امید کسب مدال و موفقیت برای استان هرمزگان، اعزام خواهیم کرد.

انتهای پیام

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید