خبر فوری
هرمزبان:کانون خبرنگاران نبأ: امام جمعه زابل با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری گفت: در این مکان باید جهت‌ها مشخص و همه مردم و مسئولان باید همدل و همزبان به سمت آن جهت حرکت کنند.

نماز جمعه؛ محور همدلی و همزبانی

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان اخبار هرمزگان به نقل از کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ، حجت‌الاسلام و المسلمین علی‌اکبر کیخا، امام جمعه زابل ضمن تأکید بر رعایت تقوی و حدود الهی از مؤمنان نمازگزار خواست، به احکام دین الهی عمل کنند و حلال و حرام را رعایت کنند.
وی با اشاره به 10 خصلت از خصوصیات توبه‌کنندگان واقعی، گفت: عبد خدا باشیم و همواره سعی کنیم که معصیت نکنیم و به گناه آلوده نشویم؛ چراکه رسول گرامی اسلام(ص) فرموده است «لِكُلِّ دَاءٍ دَوَاءٌ وَ دَوَاءُ الذُّنُوبِ الِاسْتِغْفَارُ؛ هر مرضی، دارويی دارد و داروی گناهان، استغفار و طلب عفو از پيشگاه ذات پاک الهی است».
امام جمعه زابل به سالروز اقامه اولین نماز جمعه بعد از انقلاب اسلامی ایران به دستور امام خمینی(ره) و به امامت حضرت آیت‌الله طالقانی اشاره کرد و افزود: بنا به فرمایش مقام معظم رهبری، نماز جمعه قرارگاه اخلاق، ایمان، بصیرت و تقوی است. در این مکان باید جهت‌ها مشخص و همه مردم و مسئولان باید همدل و همزبان به سمت آن جهت حرکت کنند.
وی ادامه داد: نماز جمعه یعنی اینکه مؤمن باشیم، مؤمنی که آگاه به زمانه است، چون مباحث سیاسی مطرح می‌شود، متوجه دشمنان اسلام است، دوست و دشمن را تشخیص می‌دهد، ماهیت استکبار جهانی را می‌فهمد، می‌بیند و ذات استکبار جهانی را تشخیص می‌دهد.
حجت‌الاسلام کیخا در آستانه روی کار آمدن دولت دوازدهم، جلسه فرماندهان ارشد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با رئیس جمهور را مهم ارزیابی کرد و گفت: یکی از صحنه‌های زیبایی که قلب ملت ایران و مسلمانان بیدار را شاد کرد، دیدار صمیمی فرماندهان ارشد سپاه با رئیس جمهور محترم بود؛ حرکتی که یأس و ناامیدی هرچه بیشتر را در دل کثیف دشمنان ایجاد کرد؛ این حرکت قابل تقدیر و تشکر است.
وی با تأکید بر لزوم ایجاد تغییرات در کابینه جدید دولت، اظهار کرد: لازم است در کابینه جدید تغییراتی ایجاد شود و یک جهش در دولت مشاهده شود، برخی از وزاری کم تحرک که باعث از دست‌ رفتن فرصت‌ها شدند در جایی دیگری مشغول شوند و در آن وزارتخانه نیرویی جوان به‌کار گمارده شود تا چرخ اقتصاد کشور را به حرکت درآورند.
امام جمعه زابل عنوان کرد: از رئیس جمهور می‌خواهیم که در ابقای استانداران در کل کشور از آنها کارنامه بخواهند، اگر قرار است استاندارانی ابقا شوند کارنامه‌شان بازنگری شود، و کسانی که کمکاری کرده‌اند و فرصت‌ها را از دست داده‌اند، جابجا شوند.
حسین قدس‌نیا

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید