هرمزبان:گروه اجتماعی: امام جماعت مسجد ولیعصر(عج) شهرستان جاسک گفت: به مناسبت دهه کرامت، همایش بزرگ «نکوداشت روز دختر» روز گذشته در مسجد ولیعصر(عج) روستای کوئیک شهرستان جاسک برگزار شد.

«نکوداشت روز دختر» در جاسک برگزار شد

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از هرمزگان، حجت الاسلام واحدی صبح امروز در جمع خبرنگاران ضمن تبریک دهه کرامت، بر برنامه ریزی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد برای بهره‌گیری از کارشناسان دینی برای شناساندن هرچه بیشتر سیره و معارف اهل بیت(ع) به آحاد جامعه به ویژه نسل جوان تاکید کرد.

وی به برگزاری همایش بزرگ “نکوداشت روز دختر” در جاسک اشاره کرد و گفت: برگزاری چنین همایش های می تواند پل پیوندی میان نسل جوان و مساجد باشد و از طریق اینگونه برنامه ها می توان هر چه بیشتر برای شناسایی سیره و معارف اهل بیت(ع) به نسل جوان گام برداشت.

وی پناه بردن به قرآن و اهل بیت(ع) را تنها راه نجات بخش بشر برای رهایی از ظلمت و سعادتمندی دنیا و آخرت دانست و افزود: دهه کرامت فرصت مناسبی است که مردم را با سبک زندگی حضرت معصومه(س) و امام رضا(ع) آشنا ساخت.

این کارشناس دینی در ادامه به تشریح بخش‌هایی از زندگانی حضرت معصومه(س) پرداخت و با اشاره به مقام شفاعت آن بانوی جلیل القدر، عنوان کرد: روایتی از امام صادق(ع) قبل از به دنیا آمدن امام هفتم نقل شده است که آن حضرت فرمودند: «آگاه باشید که برای خدا حرمی است و آن مکه است، برای پیامبر(ص) حرمی است و آن مدینه است، برای امیرمؤمنان(ع) حرمی است و آن کوفه است، بدانید که حرم من و فرزندان بعد از من، قم است.

وی با تاکید بر آشنایی بانوان به ویژه دختران با سیره حضرت فاطمه معصومه(س)، گفت: امروز دشمنان برای ضربه زدن به اسلام ناب و نظام مقدس جمهوری اسلامی، با تمام توان و بهره گیری از ابزار روز، به تهاجم فرهنگی روی آورده اند و نوک پیکان آنان به سمت نسل جوان و سوق دادن آنان به فساد نشانه رفته است و تنها تمسک به قرآن و توسل به اهل بیت(ع) که می تواند توطئه های دشمنان را خنثی سازد.

حجت الاسلام واحدی در بخش دیگری از سخنانش به تفسیر بخش‌هایی از رساله الحقوق امام سجاد(ع) اشاره کرد و گفت: یکی از آثار مهم  امام سجاد(ع)، رساله الحقوق است که در آن به خیلی از موضوعات از جمله حق والدین، حق همسایه، حق امام جماعت، حق نماز، حق مال و… اشاره شده است.

وی اضافه کرد: مهمترین حقی که در رساله الحقوق امام سجاد(ع) در رابطه با آن صحبت شده، «حق مادر» است به طوری که این رساله، حق مادر را مقدم بر حق پدر دانسته است.

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید