خبر فوری

صیادان در قشم با مشکلات زیادی مواجه‌اند/ باید راه‌های جدید برای رشد معیشت صیادان در نظر بگیریم

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان اخبار هرمزگان به نقل از خبرگزاری فارس از بندرعباس، محمد آشوری پیش از ظهر امروز در نشست نمایندگان استان با ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی که به هرمزگان سفر کرده است، اظهار کرد: معیشت صیادان هرمزگان در خطر است و بسیاری از صیادان جزیره قشم و حتی صیادان دیگر مناطق استان هرمزگان در معرض تهدید قرار گرفته است.

وی افزود: حجم ماهی در مقایسه با گذشته کاهش یافته و روش‌های جدید صید جای روش‌های سنتی آن را گرفته است و صیادان هرمزگان نیز اقتصاد ضعیفی دارند و توانایی ارتقای توان صید و تغییر شکل و شیوه آن را نیز ندارند، بنابراین دولت باید ضمن تقویت راه‌های ارتقای معیشت صیادان، شیوه‌های جدید صیادی را نیز به صیادان انتقال دهد.

عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه روش‌های جدید تولید ماهی در دریا بخصوص از طریق تولید ماهی در قفس باید در استان هرمزگان نیز جدی‌تر گرفته شود، اضافه کرد: در مسیر ایجاد این روش‌های جدید باید از توان صیادان محلی به نحو موثری استفاده کرد تا هم معیشت آنان تقویت شود و هم به شغل آبا و اجدادی خویش مشغول باشند.

آشوری توضیح داد: تعاونی‌های صیادی بهترین حوزه برای ارتقای روش‌های صید و ارتقای کیفیت تولید محصولات هستند و ضروری است تا دولت تسهیلات ویژه در این زمینه را در اختیار این تعاونی‌ها قرار دهد.

نماینده مردم بندرعباس در مجلس شورای اسلامی تبیین کرد: دانش ایجاد سازه‌های مناسب دریایی برای تولید ماهی در قفس در اعماق دریا و در نقاط مشخص و بکری که توانایی بالایی در تولید ماهی دارند، در درون استان و در قالب مجتمع‌های صنعتی وجود دارد و ما می‌توانیم از تجهیزات این بخش‌ها نیز در این زمینه استفاده کنیم تا هم الگوی اقتصاد مقاومتی اجرا و هم تولیدات وسیع از این ناحیه برای مصرف مردم کشورمان و برای صادرات مهیا شود.

وی همچنین بر ضرورت گسترش مزارع تولید ماهی و میگو در سطح استان نیز تأکید و مطرح کرد: در حال حاضر واحدهای موجود به پشتیبانی‌های علمی و فنی و حمایت‌های دولتی نیاز دارند و اگر این مدل در کشور به شکل مناسبی بومی‌سازی شود، درآمد حاصل از آن می‌تواند ساحل‌نشینان بسیاری را به معیشت مطلوب برساند.

آشوری از سفر وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به هرمزگان نیز قدردانی و بیان کرد: مردم هرمزگان در حوزه مسائل رفاهی و اجتماعی با محرومیت‌هایی مواجه هستند و هرمزگان در بسیاری از شاخص‌ها از متوسط کشوری پائین‌تر است که از دولت خواسته‌ایم تا نگاه ملی به هرمزگان را بواسطه جایگاه و نقش آن در اقتصاد ملی تقویت کند.

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید