خبر فوری
هرمزبان:گروه جامعه: مدیر آموزش معاونت فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری با تأکید بر اینکه زائران قبل از سفر حج باید حلالیت گرفته و دینشان را به مردم، جامعه، بیت‌‌المال پرداخت کنند، گفت: این اقدام به انجام حجی کامل کمک خواهدکرد.

زائران حج قبل از سفر دینشان به مردم، جامعه، بیت‌‌المال را پرداخت کنند

حجت‌الاسلام والمسلمین حمید احمدی، مدیر آموزش معاونت فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری، در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) با اشاره به اینکه از نهم مرداد ماه اعزام زائران به حج تمتع آغاز می‌شود، گفت: حج، سفری است که ممکن است تنها یک بار در طول عمر نصیب انسان شود به همین دلیل باید تلاش کرد بهترین بهره را از آن ببریم.

مهمان خانه خدا هستید؛ فقط یک بار در تمام عمرتان

وی بر لزوم کسب آمادگی قبل از آغاز سفر حج تأکید و تصریح کرد: فردی که یک بار در طول عمرش به عنوان مهمان خانه خدا دعوت می‌شود، باید آمادگی روحی و معنوی را قبل از آغاز سفر کسب کند. زائران می‌توانند با توسل، انس با قرآن، ذکر و … در شب‌ها و روزهای باقی‌مانده تا آغاز سفر آمادگی معنوی را کسب کنند تا بتوانند از این سفر بهره‌ کافی را ببرند.

قرآن بخوانید و به وجود مطهر حضرت رسول(ص) هدیه دهید

حجت‌الاسلام احمدی با اشاره به اینکه زائران نباید تصور کنند حالات روحی و معنوی در حج حاصل خواهد شد و به همین دلیل قبل از سفر هیچ کاری نکنند، گفت: از همینجا باید انس با قرآن آغاز شود و حتی زائران می‌توانند به عنوان پیشکش به محضر مبارک حضرت محمد(ص) قرآن تلاوت کنند این مسئله به ارتقای معنویت و آمادگی بیشتر برای اعمال حج کمک خواهد کرد.

وی ادامه داد: باید قبل از سفر زائران آداب این سفر را یاد بگیرند، هر سفر و هر مهمانی آدابی دارد. دادن صدقه قبل از سفر بسیار توصیه شده است. همچنین توجه به کسانی که در قبال ما صاحب حق هستند، باید این افراد را یاد کرد و از آنها حلالیت طلبید. با توجه به اینکه حج ثمرات اجتماعی زیادی دارد زائران قبل از سفر باید تلاش کنند بخشی از خصلت‌های اخلاقی نامناسب خود مثل کینه و حسد را کنار بگذارند.

مدیر آموزش معاونت فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری تصریح کرد: حلالیت گرفتن قبل از رفتن به حج یکی از آداب مهم حج است و اگر دِینی بر گردن کسی مانده باشد قطعاً حج کاملی را تجربه نخواهدکرد. این دین ممکن است به مردم، جامعه، بیت‌‌المال و … باشد که باید پرداخت شود. همچنین اگر کدورتی با اطرافیان و همکاران و …. هست باید کنار گذاشته شود؛ هر قدر بتوانیم این کدورت‌ها را کنار بگذاریم قطعاً هم خداوند کمک خواهدکرد ما از حقایق بزرگ و معنوی حج بهره‌مند شویم.

وی خاطرنشان کرد: زائران این تذکر را باید مدام به خود بدهند که دارند به یک سفر بزرگ معنوی می‌‌روند و باید تلاش کنند با بیشترین معنویت، تطارت و اخلاص در این سفر حاضر شوند.

فرهیختگان به ارتقای معنویت کاروان‌ها کمک کنند

مدیر آموزش معاونت فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری با اشاره به اینکه برای زائران فرهیخته شامل زائران دارای تحصیلات دانشگاهی بسته آموزشی ویژه ارائه شده است، گفت: فرهیختگان می‌توانند به ارتقای فضای معنوی کاروان‌ها کمک زیادی کنند بر همین اساس مسائل عقیدتی مسائل جهان اسلام، مباحثی در خصوص توجه به سایر مسلمانان و محبت به آنها و … جزو مباحث آموزشی ویژه زائران فرهیخته بوده است. زائران حج تمتع نمایندگان مردم ایران هستند و آنچه اهل بیت(ع) از ما خواسته‌اند مودت و محبت نسبت به دیگران است.

حجت‌الاسلام احمدی تصریح کرد: امسال یاوران حجاج نیز به خوبی ساماندهی شده و بسته‌های آموزشی و کلاس‌های حضوری نیز برای این گروه از حجاج برگزار شد تا بتوانند در خدمت حجاج مسن باشند.

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید