خبر فوری

ساخت مرکز خدمات جامع سلامت فرهنگیان مهاباد 80درصد پیشرفت فیزیکی دارد

سامرند مرزنگ چهارشنبه شب در جمع خبرنگاران اظهار کرد: مرکز خدمات جامع سلامت شهری و روستایی فرهنگیان یکی از مراکز اجرایی پزشک خانواده و شهری است که در زمینی با زیر بنای 980 متر مربع در 2 طبقه با اعتبار 12 میلیارد و 350 میلیون ریال از محل اعتبارات دانشگاه علوم پزشکی استان ساخته می شود.
وی افزود: این مرکز 33 هزار و 260 نفر از جمعیت شهری و روستایی مهاباد را زیرپوشش می برد.
وی گفت: تلاش دانشگاه علوم پزشکی استان این است که طرح های بهداشتی درمانی برای ارائه خدمات خوب به همشهریان در حداقل زمان ممکن به پایان برسد و با توجه به اینکه برنامه تدوین شده با زمان‌بندی مشخصی در نظر گرفته شده، تحقق این مهم را تسهیل کرده است.
مرزنگ اظهار کرد: 60 درصد اعتبارات این مراکز توسط وزارت بهداشت،25 درصد از محل اعتبارات داخلی دانشگاه علوم پزشکی ارومیه و 15 درصد آن نیز توسط سازمان برنامه و بودجه آذربایجان غربی تامین می شود.
وی گفت:در این مرکز برای اولین بار شاهد راه اندازی مرکز دندانپزشکی در مهاباد خواهیم بود که خدمات سطح 1 بهداشت دهان و دندان برای مردم را ارائه می کند.
وی همچنین اظهار کرد: در سال گذشته برای ساخت مرکز خدمات جامع سلامت شهری و روستایی خلیفان و 6 خانه بهداشت در مجموع حدود 110 میلیارد ریال برای تجهیز و نوسازی و بهسازی این مراکز هزینه شده است.
مرکز خدمات جامع سلامت فرهنگیان با دارا بودن بخش‌های دندانپزشکی ، پزشک عمومی شهری ،پزشک خانواده روستایی ، مامایی ، بهداشت محیط و حرفه ای، تزریقات و پانسمان، پیشگیری و مبارزه با بیماری ها، بهداشت خانواده و داروخانه و سلامت روان و داشتن 7 خانه بهداشت و 13 قمر و 2 پایگاه سلامت شهری بیش از 20 هزار نفر جمعیت شهری و بیش از 13 هزار نفر جمعیت روستایی مهاباد را زیرپوشش خواهد داشت.
شهرستان مهاباد با حدود 237 هزار نفر جمعیت یک بیمارستان دارد.
این شهرستان در جنوب آذربایجان غربی واقع است.
صورت لحظه به لحظه از کانال خبری تلگرام این رسانه به آدرسirnamahabad@ دریافت کنید.
3093**انتشار دهنده: پیمان پاکزاد

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید