کارگروه شورایعالی مناطق آزاد صورت های مالی قشم را تایید کرد

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان اخبار هرمزگان به نقل از ایرنا از پایگاه خبری مناطق آزاد، این کارگروه تخصصی با حضور «علیرضا موحدی» معاون توسعه مدیریت، «شعبان شاهکوهی» مدیر امور مجامع و حسابرسی داخلی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، « حمیدرضا مومنی» مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم و اعضای کارگروه تخصصی برگزار شد.
صورت حسابهای مربوط به سال مالی منتهی به 30 اسفند ٩٥ سازمان منطقه آزاد قشم در این نشست مورد بررسی و تایید قرار گرفت.
ایران دارای هفت منطقه آزاد تجاری – صنعتی شامل کیش، قشم، چابهار، ارس، انزلی، اروند و ماکو است و 64 منطقه ویژه اقتصادی دارد.
جزیره قشم بزرگترین جزیره ایران و خلیج فارس و از جمله جزایر جنوب ایران است که در تنگه هرمز قرار دارد.
هدف از ایجاد منطقه آزاد قشم در سال 1369 نیز استفاده بهینه از موقعیت ممتاز این جزیره برای تبدیل شدن به یک قطب بزرگ اقتصادی صنعتی، تسهیل و توسعه جریان صادرات و واردات، جلب مدیریت علمی و روز جهان، جذب سرمایه و فناوری پیشرفته تعریف شده بود.
با اعلام محدوده ای به وسعت 200 هکتار از بندر مجهز شهید رجایی به عنوان منطقه ویژه اقتصادی و افزوده شدن آن به حریم اختیارات قانونی سازمان منطقه آزاد قشم، این سازمان قادر است فصل جدیدی از ارائه تسهیلات با استفاده از تجهیزات پیشرفته اسکله شهید رجایی را در زمینه تخلیه و بارگیری انواع کالا برای کشتی های اقیانوس پیما آغاز کند و امکاناتی مطلوب در تبادل کالا و ترانزیت به بازرگانان عرضه دارد.
همچنین به دلیل وجود ذخایر عظیم زیرزمینی (نفت و گاز)، معادن مختلف و قرارگرفتن در تنگه راهبردی هرمز، جزیره قشم از موقعیتی استثنایی برای تبدیل شدن به یک کانون اقتصادی صنعتی موفق و پیشتاز در کشورهای خاورمیانه، آسیای میانه و حوزه اقیانوس هند به ویژه در خلیج فارس و دریای عمان برخوردار است.
دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد نیز وظیفه نظارت بر امور مناطق مختلف به عنوان ساختار ستادی و پیگیری اجرای مصوبه های شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی را برعهده دارد.
برای آگاهی از آخرین اخبار اقتصادی ایران و جهان با کانال اقتصادی ایرنا در تلگرام همراه شوید:
IRNAeco@
اقتصام **1070** 1559 **خبرنگار: فریبا بابائی ** انتشار: حسین عضدی فسا

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید