درمانگاه خلیج فارس قشم تجهیز شد

حمیدرضا مومنی روز سه شنبه در این زمینه به خبرنگار ایرنا گفت: 10 میلیارد ریال تجهیزات درمانی از جمله دستگاه رادیولوژی با قابلیت تبدیل از آنالوگ به دیجیتال، دستگاه های نمایشگر علایم حیاتی بیمار، دستگاه ساکشن، سونوگرافی پیشرفته با قابلیت پرتابل شدن و دستگاه الکتروشوک برای درمانگاه خلیج فارس خریداری شده است.
وی افزود: همچنین دستگاه ترالی اورژانس، الکترو کاردی گراف، اتوکلاو سریع رومیزی، لارنگسکوپ و دستگاه نیولایزر بخش دیگری از لوازم اصلی خریداری شده برای تجهیز این درمانگاه در روستای جی جیان قشم می باشد.
مدیرعامل منطقه آزاد قشم بیان کرد: 16 میلیارد ریال نیز برای بازسازی ساختمان، فضاسازی و توسعه فضای سبز هزینه شد و در آینده نیز تلاش می شود با ایجاد بخش های بستری، اتاق عمل، زنان و زایمان در طبقه نخست این مجموعه از درمانگاه به بیمارستان ارتقا یابد.
او هدف از این سرمایه گذاری را تسهیل برخورداری همه مردم قشم از طرح تحول سلامت دولت تدبیر و امید و کاهش هزینه های مردم به ویژه در بخش غربی جزیره عنوان کرد و گفت: بر اساس برنامه ریزی ها این مجموعه طی آیینی با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و جمعی از مسوولان استان و شهرستان به بهره برداری خواهد رسید.
درمانگاه خلیج فارس با زیربنای 2 هزار و 560 متر مربع در 2 طبقه در زمینی به مساحت 17 هزار متر مربع ساخته شده که طبقه نخست شامل درمانگاه های عمومی و تخصصی، آزمایشگاه، دیالیز، اورژانس شبانه روزی، رادیولوژی، فیزیوتراپی، دندانپزشکی و سونوگرافی به بهره برداری خواهد رسید.
این مجموعه درمانی سال 1374 توسط سازمان منطقه آزاد قشم در روستای جی جیان احداث و به دلیل خسارت های ناشی از زمین لرزه های سال 1384 و 86 تعطیل شد؛ پیش تر تنها 28 تن از بیماران کلیوی روستاهای غرب جزیره از 16 دستگاه دیالیز موجود در این مرکز جهت خدمات دیالیزی استفاده می کردند.
انتشاردهنده: محمد ملاحمزه زاده
8123

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید