خبر فوری

دستیابی به نتیجه بهتر در مبارزه با مواد مخدر با پیشگیری از اعتیاد امکان پذیر است

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان اخبار هرمزگان به نقل از خبرنگار ایرنا، جاسم جادری شنبه شب در نشست شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان هرمزگان اظهار داشت: در امر پیشگیری دستگاه هایی همانند بهزیستی و دانشگاه علوم پزشکی باید بررسی و کار بیشتری داشته باشند و دستگاه های فرهنگی و تبلیغی به خصوص صدا و سیما نیز در راستای آگاه سازی مردم نسبت به زیان های مواد مخدر کار کنند.
وی ادامه داد: از روحانیان، اساتید دانشگاه و معلمان که با بخش وسیعی از جامعه در ارتباط هستند، خواستاریم تا در خصوص چگونگی آگاهی بخشی و پیشگیری از اعتیاد ، نسبت به یافتن راهکارهای علمی، اجتماعی و کاربردی تلاش کنند.
جادری با بیان اینکه با داشتن مبارزه خوب در حوزه مواد مخدر از میزان جرایم در جامعه کاسته خواهد شد، گفت: در بحث مقابله باید توجه ما به راه های نفوذ قاچاقچیان مواد مخدر باشد.
استاندار هرمزگان تاکید کرد: باید کمبودها را در این زمینه رفع کنیم و برنامه جامعی برای مقابله با قاچاق و حمل مواد مخدر داشته باشیم.
وی خاطرنشان کرد: طرح مبارزه و برخورد با خرده فروشان مواد مخدر نیز مد نظر قرار گیرد و با جدیت بیشتری دنبال شود.
استاندار هرمزگان همچنین شهادت سرهنگ صادقی فرمانده دریابانی شهرستان سیریک که در درگیری با قاچاقچیان به شهادت رسید را تسلیت گفت.
سود ترانزیت یک هزار و 600 میلیارد دلاری، مشتری مداری و تقاضا محور کردن مشتری ها، تنوع پذیری بسیار در عرضه، هزینه پایین و تاثیرگذاری سریع باعث شده با وجود تلاش و جان گذشتگی های فراوان در امر مبارزه، مواد مخدر نه تنها کاهش پیدا نکند بلکه هر روز به شکل جدیدتری تولید و عرضه شود.
براساس تازه ترین پژوهش ها در سال 2017 هر روز یک نوع مواد مخدر صنعتی تولید و روانه بازارمصرف می شود و تاکنون بیش از 700 نوع مواد مخدر صنعتی و سنتی شناسایی شده است.
با وجود تلاش های شبانه روزی ستاد مبارزه با مواد مخدر و تمامی نهادهای مرتبط در ایران و جهان مواد مخدر نه تنها کاهش نیافته بلکه هر روز به شکل جدیدتری با هزینه پایین تر و تاثیرگذاری سریع تری عرضه می شود.
درسه ماهه اول امسال با تلاش ماموران انتظامی استان هرمزگان و با اجرای طرح های مقابله با قاچاق مواد مخدر ، 17 تن و 556 کیلوگرم انواع مواد افیونی کشف شده است.
7198/6048
خبرنگار: فاطمه حسینی انتشاردهنده: خلیل تنیده

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید