خبر فوری

گزیده‌ای از بیانات رهبر انقلاب در مراسم عقد و ازدواج جوانان

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان اخبار هرمزگان به نقل از شفاف،  ازدواج نخستین سنگ بناى تشکیل‏ خانواده و بالطبع، جامعه و اجتماع بوده که میزان اندیشه و تدبر آن در میزان پیشرفت، انحطاط و صعود یا سقوط جامعه تاثیرگذار است.

 از این ‏رو، اسلام به عنوان مکتبی آسمانى آن را نه تنها کارى محبوب و مقدس دانسته، بلکه جوانان را موکدا به آن توصیه کرده است.

 بر این اساس با توجه به اهمیت و جایگاه ازدواج در جامعه و دین مبین اسلام، صفحه اینستاگرام منتسب به مقام معظم رهبری بخشی از بیانات و توصیه ارزشمندی که ایشان در سال 1383 ایراد کرده اند را  بازنشر کرده است.

 صفحه اینستاگرام منتسب به مقام معظم رهبری نوشت:

“وقتی که زن و شوهر در پایان کار روزانه یا در وسط روز به هم میرسند و همدیگر را میبینند، هر دو از هم توقع دارند که بتوانند محیط را شاد، سرزنده، قابل زیست و رفع کننده‌ی از خستگی بسازند؛ این توقع بجایی است و بیجا هم نیست که هر دو از یکدیگر توقع داشته باشند. اگر بتوانید این کار را بکنید، زندگی شیرین خواهد شد. ای بسا کسانی که خیلی ثروتمندند؛ اما این زندگی شاد را ندارند؛ در خانه درگیری، دعوا و دلخوری دارند. ای بسا کسانی که خیلی در جامعه معتبرند؛ عنوان دارند، رئیسند؛ اما در خانه‌شان هزار مشکل دارند. بیانات رهبر انقلاب در مراسم خطبه عقد زوج‌های جوان؛ ۸۳/۰۳/۲۰‌.”

 گزیده‌ای از بیانات رهبر انقلاب در مراسم عقد و ازدواج جوانان

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید