خبر فوری

بستر صادرات محصولات کشاورزی استان هرمزگان فراهم می شود

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان اخبار هرمزگان به نقل از خبرگزاری مهر، به نقل از جهادکشاورزی هرمزگان، عزیز سیدی بیان داشت: سالیانه در استان بیش از ۱میلیون و ۴۰۰هزار تن انواع محصول زراعی و باغی تولید می شود و هرمزگان ظرفیت خوبی برای صادرات محصولات کشاورزی دارد.

سیدی افزود: با رایزنی های صورت گرفته با شرکت های صادر کننده  محصولات کشاورزی از جمله شرکت بازرگانی بین المللی روناش سپنتا این امکان برای تولید کنندگان بخش کشاورزی فراهم شده که با انعقاد قرارداد حقوقی و اخذ ضمانتنامه های لازم با این شرکت، محصولات خود را به کشورهای مختلف از جمله روسیه صادر کنند.

وی اذعان کرد: عدم آشنایی بهره برداران با بازارهای جهانی، عدم آشنایی کشاوزران با موارد قانونی صادرات، عدم توانایی کشاورزان در صاردات محصولات خود و موضوعات سیاسی بین کشورها و نبود تشکل فراگیر صادراتی در استان از مهمترین چالش های صادرات محصولات کشاورزی هرمزگان هستند.

سیدی بابیان اینکه امروزه ورود به بازار های جهانی باید درقالب کار گروهی صورت گیرد، اظهارداشت: بازارهای کشورهایی همچون روسیه، قزاقستان، افغانستان و اورآسیا از مهمترین بازارهای هدف برای صادرات محصولات کشاورزی هرمزگان هستند.

وی افزود: کشاورزان می توانند با انعقاد قرارداد با شرکت های معرفی شده اقدام به صادرات محصولات خود کنند و اینگونه علاوه بر حضور در بازار های جهانی باعث رونق اقتصادی در بخش کشاورزی خواهند شد.

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید