حج سال جاری با اقتدار و عزتمندانه برگزار می‌شود

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان اخبار هرمزگان به نقل از خبرگزاری تسنیم از مشهد مقدس، به نقل از روابط عمومی مدیریت حج و زیارت خراسان رضوی، حجت‌الاسلام سید علی قاضی عسکر در همایش آموزشی، توجیهی زائران حج تمتع 96 در مشهد اظهار داشت: سال‌ها تلاش شده تا حج ایران در بهترین وضعیت خود برگزار شده و در بین کشورهای اسلامی به عنوان الگو مطرح باشد.

وی افزود: تاکنون اکثر مطالبی را که به دروغ و از سوی افراد ضد دین در زمینه حج منتشر شده رصد کردیم و پاسخ این شبهات را برای شفاف‌سازی به مردم ارائه کرده‌ایم، حق مردم ما دانستن واقعیت‌ها است و پخش مطالب غیرواقعی از سوی افراد ضد دین، در راستای رسیدن به اهداف آنهاست لذا هموطنان نباید ندانسته این قبیل مطالب را پخش کنند.

قاضی عسکر با تاکید بر هوشیاری آحاد مسلمانان در رفع شبهات افزود: سازمان حج و زیارت آماده پاسخگویی به این شبهات است و مطالب بسیار در این زمینه تولید و در کانال‌های رسمی سازمان و بعثه مقام معظم رهبری بارگزاری شده که قابل دسترسی برای عموم است. مردم ایران با رصد این اخبار به راحتی می توانند به اهداف پشت پرده دشمنان دست یابند.

وی گفت: به عنوان مثال برخی هفت میلیون مسافر سفرهای خارجی را به هزینه در امور خیریه توصیه نمی‌کنند اما 86 هزار زائر حج را که برای انجام فریضه واجب دینی خود به حج مشرف می‌شوند توصیه به نرفتن به این سفر کرده و محکوم می‌کنند.

سرپرست حجاج ایرانی افزود: با درایت و تصمیم نظام، حج سال جاری با اقتدار و عزتمندانه برگزار خواهد شد و همه تدابیر لازم در این زمینه در داخل کشور و عربستان از سوی مسئولان سازمان حج و زیارت و بعثه مقام معظم رهبری اندیشیده شده است.

وی اظهار داشت: همکاری مناسب طرف سعودی برای برگزاری حج امسال و تاکید بر ارائه خدمات مندرج در توافقات مشهود است که در این ارتباط ویزای حج به صورت الکترونیکی صادر و در هفته گذشته نیز 40 تُن دارو از ایران به عربستان ارسال شد.

قاضی عسکر از زائران حج تمتع امسال خواست با رعایت قوانین کشور میزبان، سازمان حج و زیارت و بعثه مقام معظم رهبری را در اجرای حج آرام و ارائه خدمات شایسته یاری کنند.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت بر حضور زائران در نمازهای جماعت مکه و مدینه، توجه به قرائت نماز و قرآن و ادعیه به عنوان بهترین ذخیره این سفر تاکید کرد.

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید