اندیشه امام صادق(ع) مبتنی بر رشد فضایل اخلاقی انسان بود/ وحدت ریشه اصلی رشد جوامع اسلامی است

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان اخبار هرمزگان به نقل از خبرگزاری فارس از بندرعباس، حجت‌الاسلام علی‌اکبر میرزایی ظهر امروز در جمع شماری از دانشجویان دانشگاه‌ها و مراکز علمی استان هرمزگان اظهار کرد: امام صادق(ع) با اتکای دانش و علم بی‌منتهای خویش در برابر بدعت‌ها و انحرافات در جهان اسلام ایستاد و مکتب او مکتب هدایت و ایمان و رشد فضائل اخلاقی بود.

وی افزود: در بررسی آثار علمی امام صادق(ع) وحدت ریشه عمیقی دارد و تلاش مستمر آن امام برای تربیت شاگردانی موحد و متعهد به اندیشه اسلامی برای آن بود که اسلام واقعی در طول تاریخ برای مسلمانان سده‌های آینده مورد صیانت قرار گیرد.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی هرمزگان با بیان این که اسلام و شیعه مکتب همدلی و ایمان با دیگر مذاهب و ادیان الهی است، خاطرنشان کرد: آنهایی که امروزه در تلاش برای جلوه‌دادن تصویری غیرصلح آمیز از اسلام و مفاهیم اسلامی در دنیا هستند، بویی از اسلام واقعی نبرده‌اند و نمونه آن را می‌توانیم در اندیشه تروریست‌های داعشی ببینیم که خون ملت‌های مسلمان را به زمین می‌ریزند و تصویری نادرست از اسلام در جهان بوجود آورده‌اند.

میرزایی ادامه داد: مهم‌ترین نیاز امروز جهان اسلام وحدت است و وحدت در عمق تمامی تعالیم اسلامی و دینی ما جریان دارد اما متأسفانه جهان اسلام به دردهای کهنه‌ای مبتلا است که بیشتر آنها متأثر از دخالت بیگانگان در امور داخلی کشورها و ایجاد انحراف در اندیشه و دین مردم است که باید با هوشیاری با آن مقابله کرد.

وی تصریح کرد: اسلام واقعی مبتی بر قرآن کریم و سیره رسول مکرم اسلام و اهل‌بیت است و اگر ما به اسلام واقعی در دنیای امروز عمل کنیم، ریشه تمامی دشمنی‌ها و بدعت‌ها و خونریزی‌ها و انحرافات خشکانده خواهد شد و جهان اسلام به جایگاه واقعی خویش در دنیا دست می‌یابد و دیگر مستکبران قادر نخواهند بود تا ثروت‌های مسلمانان را به تاراج بوده و یا امنیت آنان را مختل کنند.

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید