خبر فوری

همایش بزرگداشت مقام امامزاده سید محمد(ع) در هرمزگان برگزار می شود

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان اخبار هرمزگان به نقل از خبرنگار مهر، علی رئوفی چهارشنبه شب در نشست هماهنگی برگزاری همایش بزرگداشت مقام شامخ امامزاده سید محمد(ع) درهرمزگان به میزبانی شهربندرعباس، بیان داشت: این همایش به منظور معرفی شخصیت امامزاده جلیل القدر سید محمد(ع) و کرامات آن حضرت، به همت دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد با همکاری استانداری هرمزگان و ستاد بازسازی عتبات عالیات استان برگزار می شود.

وی تصریح کرد: همایش بزرگداشت مقام شامخ امامزاده سید محمد(ع) روز ۱۶ مرداد ماه سال جاری با حضور ۴۵۰ نفر از جوانان نخبه مساجد سراسراستان هرمزگان در حسینیه امامزاده سید مظفر(ع) شهر بندرعباس از ساعت ۸ صبح تا ظهر برگزار می شود.

 معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری هرمزگان بیان داشت: در این همایش پیام یکی از مراجع عظام تقلید در ارتباط با مقام شامخ امامزاده سید محمد(ع)  قرائت و آیت الله دکتر عابدی از اساتید درس خارج حوزه علمیه قم  در جمع شرکت کنندگان همایش بزرگداشت سخنرانی خواهند کرد.

رئوفی از تجلیل خانواده شهدای حادثه ترویستی سامرا در این همایش خبر داد و افزود: در این همایش که با شعرخوانی شعرای برجسته کشور همراه است از خانواده سردار شهید حمید تقوی (قهرمان بلد) و شهدای حادثه تروریستی سامرا تجلیل به عمل می آید.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری هرمزگان خواستار معرفی بیشتر این امامزاده در بین مردم شد و اظهار داشت: سیره و کرامات آن حضرت در قالب بروشور در بین شرکت کنندگان در همایش توزیع شود.

رئوفی همچنین به هماهنگی های صورت گرفته با سازمان بسیج رسانه ملی و همچنین اتحادیه رادیو تلویزیون جهان اسلام جهت پوشش رسانه ای این همایش اشاره کرد و گفت: فعالان رسانه ای استان هرمزگان نیز برای انعکاس مناسب این رخداد مهم فرهنگی مذهبی وارد صحنه شوند.

وی به جایگاه  بقاع متبرکه اهل بیت (ع) و فرزندان بزرگوار آنان در بین مردم اشاره و بیان داشت: بقاع متبرکه اهل بیت(ع) و فرزندان بزرگوار آنان پایگاه و پناهگاه مردم هستند.

معاون هماهنگی اموراقتصادی و توسعه منابع استانداری هرمزگان تصریح کرد: بقاع متبرکه کارکرد فرهنگی خود را در زمینه بسط و توسعه دین مبین اسلام به اثبات رسانده اند، لذا توسعه این مراکز علاوه برتقویت بُعد اعتقادی، در زمینه ایجاد اشتغال و همچنین رفع معضلات و آسیب های اجتماعی تاثیر بسزایی دارد و توصیه علما و مراجع عظام تقلید بر حفظ این آثار معظم و توسعه و گسترش آنهاست.

رئوفی از بقاع متبرکه به عنوان دژهای محکم مبانی اعتقادی مسلمانان در برابرحملات گسترده دشمنان از طریق رسانه های تبلیغی و شبکه های اجتماعی نام برد و در این خصوص بیان داشت: مردم ولایی استان هرمزگان این افتخار نصیبشان شده است که عملیات ساخت چهار درب حرم امامین عسکریین (ع) و چهار درب حرم امامزاده سید محمد(ع) را عهده دار باشند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری هرمزگان در پاسخ به راه اندازی جریان گسترده شبهات توسط معاندین در شبکه های اجتماعی علیه ستاد بازسازی عتبات عالیات و رویدادهای فرهنگی نظیر حج و دیگر مبانی اعتقادی شیعه گفت: با توجه به اینکه کمک های همه شیعیان جهان برای بازسازی عتبات عالیات  به ایران فرستاده می شود از این رو گردش مالی ستاد عتبات عالیات در کشور ما صورت می گیرد و از طرفی نیز مصالح ساخت و توسعه حرم های مطهر و نیروی کار آن از ایران ارسال می شود.

وی با بیان اینکه ۸۰ درصد از اعتبارات ساخت و توسعه حرم های ائمه اطهار(ع) در قبال فروش مصالح ساختمانی ودستمزد مهندسین، استادکاران و کارگران به ایران بازگرداننده می شود، در این رابطه خاطرنشان کرد: همه اعتبارات نیز از محل کمک ها و نذورات مردمی تامین می شود که این موضوع از نظر معنوی نیز موجب تحکیم اعتقادات دینی مذهبی خواهد شد.

رئوفی در پایان گفت: ائمه جماعات مساجد و مدیران کانون های فرهنگی هنری در رابطه با معرفی شخصیت و کرامات امامزاده سید محمد(ع) در بین مردم و جمع آوری نذورات آنها برای ساخت چهار درب حرم این امامزاده بزرگوار در استان همت کنند تا هر چه زود تر شاهد اتمام عملیات ساخت این درب ها در استان باشیم.

شایان ذکر است؛ ابا جعفر محمد بن علی الهادی (ع) مشهور به سید محمد فرزند بزرگ امام هادی (ع) و عموی بزرگوار امام زمان (عج) است.

آرامگاه امامزاده سید محمد (ع) در شهر بلد در ۵۰ کیلومتری جنوب سامراء در کشور عراق مورد احترام فراوان شیعیان است و کرامات فراوانی از ایشان نقل شده است.

درب های حرم امامزاده سید محمد (ع) با کمک مردم هرمزگان توسط ستاد بازسازی عتبات عالیات در هرمزگان در حال احداث است.

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید