خبر فوری

تشکل های مردم نهاد می توانند به کاهش آسیب های اجتماعی کمک کنند

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان اخبار هرمزگان به نقل از ایرنا، رسول اکبری چهارشنبه در آیین قدردانی از کارکنان بهزیستی و تشکل های مردم نهاد قشم به مناسبت هفته بهزیستی گفت: مهار و زدودن آسیب های اجتماعی جهت رسیدن به جامعه ای با نشاط و سالم با مشارکت سازمان های مردم نهاد و استفاده از دیدگاه های همسو امکان پذیر است چرا که بر اساس آموزه های اسلامی بدون چشم داشت مادی به افرادی که در حوزه مسایل اجتماعی دچار آسیب می شوند، کمک می کنند.
وی با تاکید بر اهمیت توجه مردم به ارتقای سلامت اجتماعی و کاهش آسیب ها افزود: برای رسیدن به جامعه ای سالم باید نسبت به دردهای مشترک احساس مسوولیت داشته و در یک فرآیند درست مدیریتی فعالیت هایی همسو در دستور کار قرار گیرد.
معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم بیان کرد: فعالیت در بهزیستی و سایر فعالیت های مرتبط با امور اجتماعی جزو مشاغلی است که تنها بر اساس علاقه و خدمت بی منت به آسیب دیدگان صورت می گیرد و باید دستگاه های مسوول از این ظرفیت در جهت کاهش مشکلات موجود در جامعه بهره ببرند.
مدیر سلامت، ورزش، امور اجتماعی و جوانان سازمان منطقه آزاد قشم نیز در ادامه گفت: تشکل های مردم نهاد در زمینه آسیب ها به عنوان سرمایه های اجتماعی کشور نقش بارزی دارند و اگر این تشکل ها در مسایلی همچون طلاق، اعتیاد و بزه ها ورود نکنند، آسیب های به مراتب بیشتری نسل های آینده را تهدید خواهد کرد.
عباس براهیمی افزود: ارتقای سطح سلامت جامعه و خروج از تهدیدهای اجتماعی نیازمند بهره گیری از ظرفیت دانشگاهیان در چارچوب برنامه های مشخص و هدفمند است چرا که در گام نخست آسیب های اجتماعی متوجه قشر خاص شده و به تدریج طیف وسیع تری را در بر می گیرد.
وی برخورداری از ردیف اعتباری خاص را یکی از نیازهای مهم تشکل های مردم نهاد عنوان کرد و گفت: آموزش به عنوان اقدامی مهم و تخصصی نقش مهمی در مقابله با آسیب های اجتماعی دارد که تشکل های مردم نهاد و دانشگاهیان می توانند در این زمینه نقش آفرینی کنند و سازمان منطقه آزاد نیز از این امر حمایت خواهد کرد.
انتشاردهنده: محمد ملاحمزه زاده
8123

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید