خبر فوری
هرمزبان:گروه فعالیت‌های قرآنی: رئیس اداره قرآن، عترت و نماز آموزش‌وپرورش خراسان رضوی ضمن اشاره به برگزاری سی‌وپنجمین‌ دوره‌ مسابقات قرآن دانش‌آموزی از 15 مردادماه به میزبانی مشهد، گفت: با بهره‌گیری از تجربه برگزاری مسابقات قرآن فرهنگیان و رفع نقاط ضعف آن، رقابت‌های دانش‌آموزی را با برنامه‌ریزی و آمادگی کامل برگزار خواهیم کرد.

مشهد؛ آمادگی میزبانی از سی‌وپنجمین‌ دوره‌ مسابقات قرآن دانش‌آموزان کشور

علی مهدوی‌خواه، رئیس اداره قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش خراسان رضوی در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، در مورد برگزاری سی‌وپنجمین‌ دوره‌ مسابقات قرآن، عترت‌ و نماز دانش‌آموزی که به میزبانی مشهد برگزار خواهد شد، گفت: بخش آوایی این دوره از مسابقات قرآن دانش‌آموزی از 15 مردادماه به میزبانی مشهد آغاز خواهد شد و به مدت 10 روز ادامه می‌یابد.
وی در رابطه با فعالیت‌هایی که در راستای برگزاری این رقابت‌ها انجام شده است، تشریح کرد: جلسات هماهنگی و اجرایی این رقابت‌ها در دو نوبت در قالب جلسه ستاد عالی برنامه‌ریزی مسابقات با حضور معاونان اداره‌کل آموزش‌وپرورش استان برگزار شده است.
رئیس اداره قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش خراسان رضوی ادامه داد: پیرو این جلسات بحث تقسیم مسئولیت‌ها و تعیین کمیته‌ها صورت گرفت که 11 کمیته وظیفه برنامه‌ریزی و اجرای مسابقات را برعهده دارند.
مهدوی‌خواه با بیان اینکه مسئولان و زیرمجموعه‌های کمیته‌ها مشخص شده‌اند، ابراز کرد: شرح وظایف کلیه کمیته‌ها مشخص و به مسئولان ابلاغ شده است که به صورت روزانه وضعیت اجرای شرح وظایف کمیته‌ها رسیدگی می‌شود.
مهدوی‌خواه با اشاره به اینکه مسابقات قرآن دانش‌آموزی به دو بخش آوایی و پژوهشی تقسیم می‌شود، تشریح کرد: مشهد میزبانی بخش آوایی این مسابقات را برعهده دارد که شامل رشته‌های قرائت ترتیل و تحقیق، حفظ 5 جزء، 10، 20 و حفظ کل قرآن کریم است.
وی با بیان  اینکه همچنین اذان و مداحی رشته‌هایی هستند که تحت عنوان رشته‌های آوایی برگزار می‌شوند، ادامه داد: در این دوره از مسابقات 1800 دانش‌آموزان دختر و پسر در مقطع متوسطه اول و دوم با یکدیگر به رقابت می‌پردازند.
وی به دومین دوره مسابقات قرآن فرهنگیان کشور که هفته گذشته به میزبانی مشهد برگزار شد نیز اشاره کرد و افزود: در همین راستا بعد از اتمام مسابقات قرآن فرهنگیان، جلسات آسیب‌شناسی با حضور مسئولان کمیته‌ها برگزار شد تا از تجربیات حاصل از برگزاری این رقابت‌ها برای مسابقات دانش‌آموزی بهره ببریم.
رئیس اداره قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش خراسان رضوی اضافه کرد: با آمادگی کامل این دوره از مسابقات را برگزار خواهیم کرد و با برطرف کردن نقاط ضعف مسابقات فرهنگیان برای سی‌وپنجمین‌ دوره‌ مسابقات قرآن، عترت‌ و نماز دانش‌آموزی میزبانی بهتری را ارائه خواهیم کرد.

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید