خبر فوری

صنایع دستی اصیل و مرغوب قشم برای دریافت مهر اصالت یونسکو معرفی می شود

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان اخبار هرمزگان به نقل از ایرنا، سید محمدامین جعفری حسینی روز پنجشنبه به خبرنگاران گفت: اعطای نشان مرغوبیت ملی در شهریور ماه سال جاری صورت گرفته و اثرهای برتر تا پایان سال برای دریافت مهر اصالت یونسکو نامزد خواهند شد.
وی افزود: مهر اصالت یونسکو به آن دسته از صنایع دستی دارای مرغوبیت، اصالت، نوآوری، قابلیت بازاریابی، احترام به محیط زیست و مسوولیت اجتماعی تعلق می گیرد و هر چهار سال یک بار انجام می شود.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم با تاکید بر برنامه ریزی و ارتقای کیفیت صنایع دستی جزیره بیان کرد: اثرهایی که نشان مرغوبیت ملی دریافت کنند برای دریافت مهر اصالت یونسکو نامزد خواهند شد که این آیین نیز هر 2 سال یکبار در سطح کشور برگزار می شود و تاکنون یکی از آثار صنایع دستی قشم در بخش گلابتون دوزی موفق به دریافت نشان مرغوبیت شده است.
مهر اصالت گواهینامه ای از طرف دفترهای منطقه ای یونسکو است که به اثرهای صنایع دستی اصیل و با کیفیت هنرمندان و صنعتگران تعلق می گیرد.
اعطای مهر اصالت یونسکو برای صنایع دستی نخستین بار در سال 2000 میلادی توسط یونسکو و انجمن توسعه و ترویج صنایع دستی با هدف کمک به صلح و امنیت در جهان از طریق همکاری بین المللی در زمینه های آموزشی، علمی و فرهنگی جهت افزایش احترام به عدالت، قانون مداری و حقوق بشر بر پایه ی منشور سازمان ملل متحد و همچنین پاسداری، احیا و تداوم ارزش های بومی و سنتی پایه گذاری شد.
انتشاردهنده: محمد ملاحمزه زاده
8123

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید