خبر فوری

نظام تعلیم و تربیت نیاز در برخی از حوزه ها به تجدید نظر دارد

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان اخبار هرمزگان به نقل از ایرنا حجت الاسلام ابوالقاسم یعقوبی شامگاه چهارشنبه در جشن 305 دانش آموختگی دانشجویان دانشگاه فرهنگیان از معلمان جوان خواست خلاقیت داشته باشند چراکه معلمان گذشته پله های نخست را برداشته اند و هم اکنون معلمان باید در روند تعلیم و تربیت خلاق و نوآور باشند.
وی به محتوای کتاب اول دبستان اشاره کرد و افزود: بابا آب داد، بابا نان داد کودکان را وابسته بار می آورد، محتواهای جدید برای کودکان در دوران دبستان نیاز است.
وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: امروز ابوجهل ها ، ابوعلم ها هستند، از راه علم فرزندان ما را به گمراهی می کشانند.
امام جمله بجنورد با بیان اینکه یک معلم باید تحول آفرینی کند اظهار کرد: امروز باید جاهلیت جدید را از دامن فرزندانمان بزداییم.
وی با بیان اینکه معلمی کاری بسیار ظریف، دقیق و دلپذیر است افزود: باید معلمی کنیم نه تنها اشتغال ایجاد کنیم، معلم دانش آموز را پاره ای از تن وجود خود می داند و تجربیات را در اختیار آنان قرار می دهد تا در آینده این دانش آموزان به مدیران و مسوولانی قوی، با اخلاق و با معنویت تبدیل شوند.
یعقوبی از معلمان خواست تا با عمل خود آموخته ها را به دانش آموزان منتقل کنند و‌ گفت: معلمان الگوی دانش آموزان و جامعه هستند و همه رفتار آنان زیر ذره بین آحاد جامعه است.
سرپرست دانشگاه فرهنگیان خراسان شمالی نیز در این آئین گفت: در نگاه اسلام به علم، با سایر ادیان متفاوت است، نگاه معلمان ما نیز متفاوت است.
حبیب صفر زاده از معلمان خواست تا در تربیت دانش آموزان تلاش کنند و افزود: رهبر معظم انقلاب بسیار به دانشگاه فرهنگیان توجه دارند و امیدواریم منویات ایشان در تعلیم و تربیت اجرایی شود.
وی افزود: هم اکنون دغدغه رهبر معظم انقلاب حوزه تعلیم و تربیت است که در این راستا باید تلاش کنیم.
صفرزاده از معلمان خواست تا خلاق باشند و با نوآوری در عرصه تعلیم و تربیت تلاش کنند و تصریح کرد: اخلاق سرمایه اصلی معلمان است، همچنین ایثار و سخت کوشی را در خود تقویت کنید.
/ 1744/ 3007/ خبرنگار: ربابه صانعی ** انتشار دهنده: علی اصغرافتاده

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید