خبر فوری

برداشت ۵۰ تن آویشن از مراتع هرمزگان

‌به گزارش پایگاه خبری هرمزبان اخبار هرمزگان به نقل از ایسنا، ‌ رئیس اداره بهره‌برداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری هرمزگان در این خصوص گفت: ۱۱ هزار هکتار از مراتع شهرستان‌های حاجی‌آباد، میناب و پارسیان رویشگاه آویشن است.

اسلام بهرامی افزود: به علت افزایش بارش‌های بهاری برداشت امسال نسبت به پارسال ۱۵ درصد افزایش دارد.

وی بابیان اینکه ارزش محصول برداشت‌شده را ۹۰۰ میلیون تومان اعلام کرد، تصریح کرد: آویشن‌های برداشت‌شده به استان‌های آذربایجان غربی، ایلام و قم فرستاده‌شده است.

رئیس اداره بهره‌برداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری هرمزگان خاطرنشان کرد: آویشن برای سردرد، سرماخوردگی، گوش‌درد، سرخک و سرفه مفید است.

این مقام مسئول در پایان با اشاره به اینکه برداشت آویشن از اوایل فروردین آغازشده است و تا نیمه خرداد ادامه دارد، اظهار کرد:  وسعت مراتع هرمزگان ۴ میلیون و ۹۳ هزار هکتار است.

انتهای پیام

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید