هرمزبان:نشریه آفتاب جنوب در یکصد و نود و دومین شماره خود یادداشتی از رویدادهای مهم خبری، سیاسی و اجتماعی هرمزگان در یک هفته گذشته نوشت که در این یادداشت به انتخابات خانه مطبوعات، انتخابات شورای شهر، افزایش تعرفه آب و بوی بد و متعفن آب اشاره شده است.

دست نوشته آفتاب جنوب از انتخابات خانه مطبوعات و شوراها تا افزایش تعرفه آب و بوی بد ومتعفن آن

مهم ترین مطلب از دیدگاه آفتاب جنوب، بسته شدن پرونده انتخابات شورای شهر بود که با نظر هیات نظارت مرکزی این انتخابات تائید و پرونده آن حال چه خوب چه بد بسته شد. اما باید گفت هنوز کار تمام نشده و تبعات و پس لرزه های این انتخابات پُر ماجرا و تکان دهنده هنوز باقی است.
افکار عمومی که شاهد بروز تخلفات تاثیرگذاری در روند شمارش آرای نامزدها بودند اینک انتظار دارند دستگاه های نظارتی و قضایی با متخلفان و متجاوزان به آرای مردم برخورد نماید تا در انتخابات بعدی شاهد بروز چنین حرکات ناشایست و دور از شانی نباشیم.
انتظار می رفت مدیریت ارشد و اجرایی استان با اعلام جابه جایی آرا و تخلفات صورت گرفت به موضوع ورود کرده و حداقل اظهارنظری دراین خصوص می نمو.د
*رویداد بعدی برگزاری انتخابات الکترونیک خانه مطبوعات با حضور اعضا بود که برای نخستین بار به صورت الکترونیکی ودرسامانه خانه مطبوعات با حضور رسانه های هرمزگان از تمام طیف ها و گروه ها برگزار شد و سرانجام هیات مدیره ای با حضور اکثریت رسانه ها شکل گرفت و حال باید منتظر ماند تا عملکرد این دور از خانه مطبوعات که تشکلی صنفی و رویکردی مطالبه گرانه دارد با همفکری و وحدت رویه ای که شکل گرفته را دید.
بی شک همراهی و تعامل دستگاه های اجرایی و سایر اعضا این خانه می تواند بسیاری از گره های کور این عرصه را باز کرده و چراغی فراروی اهالی بی رمق و ناامید رسانه هرمزگان روشن کند.
*تغیر رنگ و بو و طعم آب آشامیدنی بندرعباس تا جایی پیش رفت که صدای امام جمعه بندرعباس را در آورد؛ وی از تریبون نماز جمعه مدیران ارشد و میانی استان و نمایندگان را خطاب قرارداد و خواست که این آب نامطبوع را با خود به تهران برای وزرا برده تا آنها بدانند که مردم بندرعباس از چه آبی می نوشند.
اما مدیرعامل آب و فاضلاب شکوفایی جلبک ها را در فصل گرم تابستان در سد استقلال میناب را دلیل منطقی این بو و تغییر مزه دانست و اعلام کرد که آب بندرعباس مشکل بهداشتی ندارد. اما باید دید که مدیران استان هم ازاین آب می نوشند یا از آب های سفارشی و بسته بندی استفاده می کنند .
*مشکل آب به همین جا ختم نشد و افزایش تعرفه های آبی در میانه تابستان گرم و پرشرجی هرمزگان داغی دوباره بر زخم چرکین و کهنه هرمزگانی گذاشت.
گرانی تعرفه آب در حالی که مصرف آب بنا به شرایط خاص آب و هوایی به طور قطع بیشتر از سایر نقاط کشور می باشد مساله ای است که مورد بی توجهی نمایندگان سابق و فعلی استان در مجلس قرار گرفته و امروز چوبش را مردم هرمزگان می خورند .
درپایان باید گفت هرمزگان امروز چوب بی مدیریتی و بی لیاقتی بسیاری از مدیرانش را می خورد مدیرانی که آمدند و رفتند و عده ای هم ماندند و از مزایای استان بهره ها بردند اما هرگز قدمی برای رفع مشکلات و ساماندهی هرمزگان و بندرعباس برنداشتند .
اما امروز امیدواریم با روی کار آمدن شورای پنجم و چهره های جدید و مطالبه گر شاهد انقلابی در شهرسازی و تغییر چهره شهر و استان بدور از هر گونه سیاسی کاری و رانت خواری باشیم .
7195/6048
خبرنگار: رقیه غلامی زاده **انتشار دهنده: خلیل تنیده

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید