خبر فوری
هرمزبان:گروه فعالیت های قرآنی: خطیب جمعه اهل‌سنت هرمزگان بندرچارک با بیان اینکه ایمان بدون عمل صالح، ایمان جامعی نیست اظهار کرد: ایمان با عمل صالح برای انسان می‌تواند یک حیات طیبه داشته باشد.

حیات طیبه با ایمان و عمل صالح رقم می‌خورد

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان اخبار هرمزگان به نقل از خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از هرمزگان، شیخ مسعود راهبر شب گذشته در جمع خبرنگاران با بیان اینکه در دین اسلام توجه به اعمال نیک و صالح و توجه به کردار خوب و پسندیده بسیار مورد تاکید قرار گرفته است گفت: آیات متعددی مومنان را به انجام اعمال صالح دستور می‌دهد.

وی با بیان اینکه ایمان بدون عمل صالح، ایمان جامعی نیست اظهار کرد: ایمان با عمل صالح برای انسان می‌تواند یک حیات طیبه داشته باشد؛ خداوند باغ‌هایی از بهشت و نهرهای جاری را برای مردان و زنانی که مومن باشند و عمل صالح انجام داده باشند مهیا می‌کند.

شیخ راهبر با بیان اینکه وقتی در زندگی عمل به دستورات الهی باشد آن زندگانی سراسر رحمت و برکت دارد تصریح کرد: یکی از اعمال صالحی که امروز در جامعه ما محجور و تنهاست و توجه به آن وجود ندارد سنت حسنه وقف است.

وی با بیان اینکه وقف از جمله کارهایی است که در راه خدا و برای رضای خدا صورت می‌پذیرد گفت: وقف تقدیم مال خود برای مقاصد عام المنفعه است اما امروز متاسفانه این سنت در بین ما مسلمین کم شده است.

عضو شورای روحانیت شهرستان بندرلنگه با بیان اینکه موقوفات در زمان پیامبراسلام(ص) و صحابه(رضی‌اله) عامل پیروزی اسلام بود بیان کرد: مال حاصل از وقف را در راه پشتیبانی از جامعه اسلامی در مقابل کفار استفاده می‌کردند و امروز نیز میتواند در جنبه های رفاهی و عام المنفعه استفاده شود.

وی با اشاره به موقوفات زمان پیامبر(ص) گفت: خلفای راشدین از جمله واقفان بزرگ زمان رسول اله بودند و هنوز هم آثاری از باغ ها و نخیلاتی که حضرت علی(رضی اله) کاشتند و چاه های آبی که حضرت عثمان(رضی ال) حفر کردند وجود دارد.

امام‌جمعه اهل سنت بندرچارک افزود: وقف از این جهت یک سنت حسنه است و از جایگاه خاصی برخوردار است که برای انسان نه چند صباح بلکه برای همیشه ماندگار است.

وی با بیان اینکه در جامعه ما مقوله وقف و موقوفه متاسفانه جای ضعف دارد گفت: متاسفانه توجه خیلی از مساجد ما امروز موقوفه ندارد و در کارهای عمرانی مسجد و هزینه های مسجد دچار مشکل هستیم چون فرهنگ وقف جا نیوفتاده است.

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *