خبر فوری

سایت‌های مخابراتی هیچگونه تاثیر مضری بر شهروندان ندارد

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان اخبار هرمزگان به نقل از خبرنگار مهر، سید رهام حسینی صبح دوشنبه در پاسخ به سئوال خبرنگاران در خصوص تاثیرات دکل های مخابراتی در سطح محلات و مجاورت برخی دکل ها در کنار مدارس بیان داشت: هر چه فاصله سایت های بی تی اس مخابراتی نزدیک به هم باشند خطر تشعشعات کمتر می  شود، از این رو نباید نگران تشعشعات و یا مواردی از این دست بود.

وی عنوان کرد: ایجاد دکل های مخابراتی در سطح شهر با هدف تقویت سیگنال های مخابراتی و کاهش مخاطرات مخابراتی از جمله کاهش تشعشعات و امواج مضر است.

حسینی تصریح کرد: هر چه فاصله دکل های مخابراتی و تقویت کننده های امواج دور تر از هم باشد سلامت بیشتر در معرض خطر خواهد بود. همچنین امواج در فاصله ای معین از سطح زمین در حال رد و بدل شدن است.

وی در مورد ابراز نگرانی اهالی محله اوزی ها در خصوص احداث دکل جدید در منطقه مسکونی و در جوار مدرسه عنوان کرد: این جابجایی با هدف تقویت امواج مخابراتی، کاهش تشعشعات و افزایش سرعت ارتباطات رادیویی و اینترنتی انجام می شود.

حسینی اظهارداشت: پوشش‌های مخابراتی بایستی به‌صورت زنجیروار انجام شود و به همین دلیل گاهی نیاز به جابجایی سایت‌ها است تا تمامی نقاط تحت پوشش باشند.

وی با بیان اینکه تاکنون حدوداً ۸۰۰ سایت تلفن همراه G ۲ تا سال گذشته و اوایل امسال نصب‌شده و به بهره‌برداری رسیده است، اضافه کرد: همچنین ۳۶۰سایت G ۳ و ۱۶۰سایت G ۴ نصب‌شده و مورد بهره‌برداری قرارگرفته است.

وی افزود: با توجه به نیازهایی که در سطح شهرها، روستاها، جاده‌ها و ریل‌ها در پوشش مخابراتی داریم، نقاط شناسایی‌شده و پیشنهادهایی را به شرکت ارتباطات سیار داده‌ایم و درصدد هستیم که مشکلات با تداوم عملیات نصب سایت‌ها در بخش‌های مختلف به حداقل برسد.

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید