خبر فوری

اجرای طرح پل خلیج‌فارس متوقف‌ شد

‌به گزارش پایگاه خبری هرمزبان اخبار هرمزگان به نقل از ایسنا، ‌مطالعات و اقدامات ساخت این پل به طول 2 هزار و 460 متر از اسفند 89 آغازشده بود، این پل بندر لافت قشم را به بندر پهل متصل می‌کند.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم در این خصوص گفت: عمل نکردن بانک عامل به تعهدات، تحریم‌های بین‌المللی و نبود شرایط تضمین سرمایه برای شرکت‌های خارجی علت توقف ساخت پل خلیج‌فارس است.

حمیدرضا مؤمنی افزود: نمایندگان سازمان برنامه‌وبودجه، وزارت راه و شهرسازی، وزارت دارایی، سازمان منطقه آزاد قشم، محیط‌زیست و دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد سه‌شنبه هفته آینده تصمیم نهایی خود را برای اجرایی شدن این طرح مهم ملی اعلام می‌کنند.

وی گفت: شبکه جامع ارتباطی خلیج‌فارس، شامل 86 کیلومتر اتوبان، 92 کیلومتر راه‌آهن و احداث یک بندر است و برای اتمام این طرح یک میلیارد دلار اعتبار نیاز است.

مؤمنی خاطرنشان کرد: برای اجرای این طرح با 17 و نیم درصد پیشرفت تاکنون دو هزار و 200 میلیارد ریال هزینه شده و 6 پایه پل نیز آماده نصب در آب است.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم اضافه کرد: اجرای پل خلیج‌فارس تحقق عینی اقتصاد مقاومتی است و در صورت اعطای ضمانت‌های سرمایه‌گذاری از سوی دولت، اجرای این طرح آغاز می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان اخبار هرمزگان به نقل از ایسنا، با ساخت این شبکه علاوه بر تحول اقتصادی و توسعه همه‌جانبه در قشم، ارتباط مسیرهای دریایی منطقه با شبکه ریلی و جاده‌ای کشور و مهم‌ترین مسیر ترانزیت کالا از بندر بین‌المللی کاوه به کشورهای آسیای میانه و اروپا فراهم می‌شود . همچنین امکان عبور تأسیسات زیربنایی مانند خطوط لوله نفت گاز، آب ، برق و ارتباطات از کانال‌های داخل پل خلیج‌فارس امکان‌پذیر می‌شود.

انتهای پیام

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید