خبر فوری

تکمیل محور جاسک به محمدآباد ریگان 900 میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان اخبار هرمزگان به نقل از ایرنا، محمد ساردویی روز شنبه در بازدید نماینده مردم پنج شهرستان جنوبی از طرح های حوزه راه و شهرسازی جنوب استان کرمان در شهرستان رودبار جنوب به خبرنگار ایرنا افزود: باند اول محور اصلی جاسک – محمد آباد ریگان 477 کیلومتر طول دارد که 180 کیلومتر آن در استان هرمزگان و 70 کیلومتر در حوزه اداره کل راه شمال استان کرمان واقع شده است.
وی ادامه داد: 227 کیلومتر از این محور نیز در حوزه استحفاظی اداره کل راه و شهرسازی جنوب استان کرمان قرار دارد که تاکنون 175 کیلومتر از این محور در حوزه این اداره کل به بهره برداری رسیده و 25 کیلومتر آن نیز در دست اقدام است.
وی با بیان اینکه 25 میلیارد ریال نیز به عنوان مطالبات پیمانکار محور جاسک محمدآباد ریگان باید پرداخت شود بیان کرد: این محور، استان کرمان را به بندر اقتصادی جاسک در استان هرمزگان متصل می کند.
وی با اشاره به بازدید از محور روستایی زهکلوت – چاه ابراهیم گفت: این محور 32 کیلومتر طول دارد.
وی ادامه داد: قرارداد 20 کیلومتر از این محور با پیمانکار منعقد شده و 110 میلیارد ریال برای احداث محور روستایی زهکلوت – چاه ابراهیم نیاز است که با تکمیل این محور 658 خانوار از نعمت راه مناسب آسفالته بهره مند می شوند.
وی تصریح کرد: محور نازدشت واقع در جنوب استان کرمان نیز بیش از پنج کیلومتر طول دارد که برای احداث آن نیز هشت میلیارد ریال اعتبار نیاز است.
ساردویی گفت: محور موتور خالق پور نیز با طول سه کیلومتر امروز مورد بازدید قرار گرفت و با ساخت این محور 58 خانوار از نعمت راه مناسب برخوردار می شوند.
وی ادامه داد: برای احداث این محور 6 میلیارد و 600 میلیون ریال اعتبار نیاز است.
ساردویی بیان کرد: یکی از طرح هایی که امروز در برنامه نماینده پنج شهرستان جنوب کرمان قرار گرفت بازدید از بیمارستان 24 تختخوابی شهرستان رودبار جنوب با سه هزار و 450متر مربع مساحت و اعتبار هزینه شده 96 میلیارد ریال بود که در حال حاضر به بهره برداری رسیده است.
وی ادامه داد: 65 کیلومتر راه روستایی در سال 95 در شهرستان رودبار احداث و به بهره برداری رسید که مجموع اعتبار هزینه شده برای این محوره ها 130 میلیارد ریال است و هزار و 254 خانوار را زیر پوشش دارد.
ساردویی بیان کرد: در حال حاضر 110 کیلومتر راه روستایی با اعتبار 275 میلیارد ریال در دست ساخت است که با بهره برداری از این محورها تعداد یک هزار و 325 خانوار دیگر از نعمت راه روستایی مناسب برخوردار می شوند.
اداره کل راه و شهرسازی جنوب استان کرمان به صورت مستقل از مرکز استان فعالیت می کند و هفت شهرستان، جیرفت، عنبرآباد، فاریاب، رودبار جنوب، کهنوج، قلعه گنج و منوجان را زیر پوشش دارد.
خبرنگار: هادی شفیعی مجاز ** انتشار دهنده: نجمه حسنی
7450/3029

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید