خبر فوری

امام جمعه قشم: راه اجرای آتش به اختیاری امر به معروف و نهی از منکر است

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان اخبار هرمزگان به نقل از ایرنا، حجت الاسلام رضا جوکار در خطبه های نمازجمعه قشم گفت: امر به معروف و نهی از منکر از اصلی ترین شیوه آتش به اختیار فرهنگی است و زمینه ساز به کار گیری آن توسط مقام معظم رهبری، رهاسازی امر به معروف و نهی از منکر در متن جامعه می باشد.
وی افزود: اقدام های خودجوش و تمیز مد نظر رهبر معظم انقلاب این است که جوانان، دانشجویان و اقشار مختلف مردم در مقابله با منکرها و احیای معروف های فراموش شده به صورت خودجوش و منظم، در صحنه حاضر و با پایبندی به شرع و قوانین جمهوری اسلامی ایران آتش به اختیار باشند.
امام جمعه قشم بیان کرد: مسلمین و مومنین واقعی به تمامی پیامبران، کتب الهی و تفسیرهای اهل بیت(ع) معتقد هستند و این ایمان باید در زندگی انسان نیز تجلی یابد و فرد مومن به همه معارف اسلامی عامل باشد.
او اضافه کرد: احساس خلا و فاصله گرفتن از فریضه های مهم امر به معروف و نهی از منکر به عنوان فروع دین اسلام موجب اعلام آتش به اختیار شده چرا که آمر معروف و ناهی منکر بودن از شاخصه های مومنان و شیعیان آرمانی جامعه مطلوب امیرالمومنین علی(ع) می باشد و باید آحاد جامعه پلیس فرهنگی و عامل به این دو فریضه باشند تا به گفتمان عمومی جامعه تبدیل شود.
جوکار عنوان کرد: امر به معروف ضامن تحقق واجبات الهی و نهی از منکر موجب ترک گناهان می شود و بنا بر قوانین رسمی جمهوری اسلامی ایران دولت و دستگاه قضا موظف به حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر هستند.
وی در ادامه به سالروز تخریب بارگاه ائمه معصومین (ع) از سوی وهابیت با خط گرفتن از مستکبران اشاره کرد و گفت: دشمن بداند ما برای دیدار حرم و بارگاه به زیارت نمی رویم که بخواهیم با تخریش از زیارت دست برداریم؛ ائمه معصومین(ع) در قلب های مومنین جای دارند و به فرموده خاتم الانبیاء(ص) حرارت و جوشش عشق به اهل بیت(ع) دایمی و سرد ناشدنی می باشد.
امام جمعه قشم همچنین با اشاره به هفته حقوق بشر آمریکایی، ششم تا چهاردهم تیرماه را اوج جنایت های ایالات متحده علیه ملت ایران عنوان کرد و افزود: حمله وحشیانه به هواپیمای مسافری در خلیج فارس و به شهادت رساندن 298 تن انسان بی گناه و تقدیر از عامل این حمله وحشیانه اوج این جنایت هاست.
او بیان کرد: پنج اقدام اخیر ایالات متحده علیه جمهوری اسلامی ایران خصمانه بود اما پیام آزادسازی پر افتخار موصل، همان پیام آزادسازی خرمشهر یعنی پیروزی مقاومت بر سازش است.
جوکار علت تحریم ها علیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را مخالفت دشمنان با اصل انقلاب و اسلام دانست و اضافه کرد: خفت آنان در منطقه به واسطه اقتدار سپاه است و از نظر داخلی نیز وحدت دولت و سپاه را تاب نمی آورند.
وی گفت: دولت و سپاه هر دو زیر نظر ولی امر و فرماندهی کل قوا انجام وظیفه می کنند و ورود سپاه در عرصه های گوناگون و تحقق ناممکن ها به واسطه تقاضای دولت ها بوده و دشمن خیال باطل تفرقه افکنی در بین سپاه و دولت را به گور خواهد برد.
انتشاردهنده: محمد ملاحمزه زاده
8123

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید