خبر فوری

گفتمان انقلاب اسلامی در قالب شعر به نسل جوان منتقل شود

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان اخبار هرمزگان به نقل از خبرگزاری تسنیم از سلسله، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین سید سجاد موسوی عصر امروز در نشست هماهنگی جشنواره منطقه‌ای شعر رضوی که در دفتر امام‌جمعه شهرستان سلسله برگزار شد با اشاره به‌ضرورت امنیت اجتماعی مطلوب در جامعه اظهار داشت: اگر امنیت اجتماعی مطلوب در جامعه نباشد، نمی‌توان ناهنجاری‌های موجود در جامعه را اصلاح کرد.

وی با اشاره به لزوم بازنگری در پدیده فرهنگ افزود: اگر در هر شهری با توجه به فرهنگ خاص شهروندان آن شهر، برنامه‌ریزی انجام بگیرد و فرهنگ‌سازی انجام شود، به طور یقین از بسیاری از آسیب‌های اجتماعی ناشی از فرهنگ‌های وارداتی جلوگیری می‌شود.

امام‌ جمعه سلسله بابیان اینکه امروز خوشبختانه به برکت انقلاب اسلامی مشاهده می‌شود که هنر در ریل خود حرکت می‌کند و استعدادهای درخشان جوانان در شعر به سمت ارزش‌های دینی است، عنوان کرد: تعبیر آتش به اختیار مقام معظم رهبر نیز همین است، یعنی باید هنرمندان تلاش کنند از گفتمان انقلاب، شهدای انقلاب، مدافعین حرم و صبر خانواده‌ای شهدا در قالب ابزار هنرمندانه خود از قبیل شعر، قصه و مقاله بهره ببرند.

وی با تأکید بر اینکه شاعران باید در راستای وحدت و برادری شعر بسرایند، بیان کرد: هر جا دیدید کلامی برخلاف وحدت و برادری است بدانید آن کلام، کلام شیطان است، هنرمندان باید بکوشند در قالب اشعارشان دم از انقلاب، قانون‌گرایی، وحدت و برادری بزنند.

موسوی بابیان اینکه باید تلاش شود گفتمان انقلاب در قالب شعر به نسل جوان منتقل شود، افزود: برگزاری چنین جشنواره‌هایی فرصتی مغتنم در راستای ترویج فرهنگ رضوی و بارور ساختن ارزش‌های دینی بر مبنای مکتب اهل‌بیت(ع) که باید از آن نهایت بهره و استفاده را برد.

وی با اشاره به تعبیر آتش به اختیار مقام معظم رهبری و تفسیرهای متفاوت از آن، تصریح کرد: تعبیر آتش‌ به‌ اختیار به معنای آن نیست که عده‌ای تحت اسم دوستداران نظام به دنبال ایجاد تفرقه باشند، مقام معظم رهبری با تبیین وظایف دانشگاه‌ها به نقش دانشجویان در مقابله باکم‌ کاری‌های فرهنگی و در برخورد با مسائل داخلی، فرمودند که دانشجویان و هسته‌های فکری، عملی و فرهنگی نباید منتظر دستگاه‌ها باشند و باید خودجوش و مستقل و به قول اهل جنگ آتش ‌به‌ اختیار باشند.

امام‌جمعه سلسله با تأکید بر اینکه باید فصاحت و بلاغتی که در کلام مقام معظم رهبری وجود دارد تفسیر شود نه تعابیر متفاوت و تفرقه‌برانگیز، عنوان کرد: منظور از دستور آتش به اختیار این بود که وقتی دیدید دستگاهی دارای اختلال است هرکسی وظیفه دارد امربه‌معروف و نهی از منکر کند و نگوید این وظیفه من نیست؛ همه ما باید آتش به اختیار باشیم و درنگ نکنیم و بتوانیم با وظیفه خود آشنا بشویم.

وی با بیان اینکه همه موفقیت‌ها و پیشرفت‌های کشور نتیجه توصیه‌‌ها و منویات مقام معظم رهبری است، خاطرنشان کرد: این تعبیر رهبر معظم انقلاب نیز در راستای نهادینه کردن گفتمان انقلاب و حرکت در مسیر شناخت صحیح منویات مقام معظم رهبری عنوان‌ شده است.

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید