خبر فوری

تعهد ایجاد شغل برای بیش از 10 هزار نفر در حوزه صنعت و معدن هرمزگان

خلیل قاسمی یکشنبه به خبرنگار ایرنا بیان داشت: از ابتدای امسال تاکنون برای 841 نفر در حوزه صنعت و معدن هرمزگان شغل ایجاد شده که حدود هشت درصد تعهد این سازمان است.
وی با اشاره به برنامه های دولت برای بازگشت صنایع نیمه فعال به چرخه تولید، خاطرنشان کرد: سامانه بهینه یاب از 28 خرداد برای ثبت نام صاحبان واحدهای تولیدی و صنعتی غیر فعال و نیمه فعال استان دوباره راه اندازی شده است.
قاسمی تاکید کرد: برای سال 96 که به عنوان سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال نامگذاری شده، پرداخت تسهیلات به واحدهای تولیدی راکد و نیمه فعال باید در اولویت برنامه های استان باشد.
وی با بیان اینکه دولت برای رفع موانع تولید مصمم است، افزود: تنها در سال 95 افزون بر یک هزار و 81 واحد تولیدی در کشور به چرخه تولید بازگشت.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان گفت: بیش از 244 میلیارد تومان تسهیلات رونق تولید سال گذشته به 706 متقاضی حوزه تولید و صنعت استان جهت خروج از رکود پرداخت شده است.
قاسمی با اشاره به تلاش های ویژه دولت دکتر روحانی برای رفع مشکلات مختلف در حوزه صنعت و تجارت کشور، تصریح کرد: دولت در همین راستا توجه ویژه ای به جذب سرمایه گذاری بخش خصوصی داشته است.
وی با اشاره به ظرفیت های صنعتی هرمزگان و قابلیت صادرات عمده مواد صنعتی تولید شده در استان، گفت: شهرک های صنعتی استان بهترین ظرفیت های اقتصادی برای سرمایه گذاری و استقرار واحدهای صنعتی بخصوص صنایع پائین دستی و تبدیلی حوزه نفت، معدن، فولاد و آلومینیوم است.
این مقام مسئول تصریح کرد: دامنه استقرار واحدهای صنعتی نباید به شهر بندرعباس محدود شود بلکه با مشوق های ایجاد شده، سراسر استان بخصوص نوار ساحلی شهرهای مختلف می تواند میزبان استقرار صنایع و ایجاد اشتغال برای مردم باشد.
استان هرمزگان علاوه بر واحدهای صنعتی بزرگ دارای 13 شهرک صنعتی و هفت ناحیه صنعتی و 445 واحد صنعتی است که کمبود نقدینگی مهمترین و بزرگترین مشکل واحدهای صنعتی به شمار می رود که موجب بدهکاری برخی واحدهای صنعتی بزرگ به بخش انرژی شده است.
7198/6048
خبرنگار: فاطمه حسینی انتشاردهنده: خلیل تنیده

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید