خبر فوری

افتتاح نمایشگاه دستاوردهای معاونت پیشگیری دادگستری استان هرمزگان / جرم سرقت در رأس جرائم ارتکابی

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان اخبار هرمزگان به نقل از خبرنگار گروه حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان، حجت الاسلام و المسلمین اکبری رئیس کل دادگستری استان هرمزگان همزمان با گرامیداشت هفته قوه قضائیه در جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان با بیان اینکه جرم سرقت در رأس جرائم ارتکابی در سطح استان هرمزگان قرار دارد یاد آور شد: جرائم ضرب و جرح عمدی، توهین، تهدید و جرائم مرتبط با مواد مخدر در رتبه‌های بعدی جرائم ارتکابی در سطح استان هرمزگان قرار دارند.
 وی اختصاص اولین روز از هفته قوه قضائیه با طرح مسائل و موضوعات پیشگیرانه را حاکی از اهمیت بحث پیشگیری از وقوع جرم و آسیب‌های اجتماعی در منظر مسئولین عالی قضایی کشور برشمرد و افزود: پیشگیری از وقوع جرم اولویت اول دستگاه قضایی استان بوده است لذا قصد داریم با بسیج تمامی امکانات و جلب مشارکت حداکثر تمامی دستگاه‌ها و نهادهای ذی مدخل اصول پیشگیرانه را در سطح استان نهادینه کنیم. 
حجت الاسلام والمسلمین اکبری با اعلام این مطلب که جرم سرقت در رأس جرائم ارتکابی در سطح استان هرمزگان قرار دارد یاد آور شد:جرائم ضرب و جرح عمدی، توهین، تهدید و جرائم مرتبط با مواد مخدر در رتبه‌های بعدی جرائم ارتکابی در سطح استان هرمزگان قرار دارند.
رئیس شورای پیشگیری از جرائم و آسیب‌های اجتماعی استان هرمزگان ابراز امیدواری کرد: با برنامه‌ریزی دقیق و اتخاذ تمهیدات مناسب شاهد کاهش آمار ارتکاب این جرائم در سطح استان هرمزگان باشیم.
رئیس کل دادگستری استان هرمزگان تصریح کرد: ارتکاب جرم سرقت؛ اقتصاد خانواده را با خطر مواجه می‌سازد و موجب اخلال در امنیت عمومی می‌شود که همین موضوع ضرورت توجه به اجرای برنامه‌های پیشگیرانه وضعی و انتظامی را از سوی دستگاه قضایی و اعضای شورای پیشگیری استان هرمزگان دوچندان می‌سازد.
حجت الاسلام والمسلمین اکبری افزود:دستگاه قضایی استان هرمزگان مصمم است که با تمامی جرائم ارتکابی به ویژه جرم سرقت با سرعت، دقت و قاطعیت برخورد کند.
وی همچنین از برگزاری سومین نمایشگاه دستاوردهای اعضای شورای پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان هرمزگان در محل اداره کل دادگستری هرمزگان به منظور آشنایی عمومی با اهم اقدامات این شورا خبر داد و بیان کرد:علاقمندان از دستاوردهایی که در این نمایشگاه به معرض بازدید عموم درآمده است بازدید کنند و با قوانین و مقررات و همچنین مهمترین جرائم و آسیب‌های اجتماعی آشنا شوند.

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید