خبر فوری

دریای شعر را تبدیل به حوضچه نکنیم

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان اخبار هرمزگان به نقل از خبرنگار ایرنا آیت الله غلامعلی نعیم آبادی شامگاه سه شنبه در آیین شب شعر ماه مهربان هرمزگان اظهار داشت:شعر باید از حالت محدود کنونی خارج شده و گسترش و رواج گذشته خود را در جامعه باز یابد که این کار با همت شعرا شدنی است.
وی ادامه داد: اگر معادله های علمی به زبان شعر بیان شوند راحت تر در ذهن جای می گیرند و دانش آموزان آنها را بهتر و سریعتر درک می کنند و در نتیجه آموزش با سهولت بیشتری انجام می شود.
امام جمعه بندرعباس اضافه کرد: فردوسی که تاریخ را با نظم درهم آمیخت ماندگار شده و در اذهان زنده است اما بسیاری دیگر از مورخان با وجود کتاب های خوبی که نوشته اند کسی نامشان را نمی داند.
ایت الله نعیم آبادی عنوان کرد: فلسفه مرحوم سبزواری که آنرا با شعر در هم آمیخته جزو ماندگار ترین فلسفه های اسلامی است و وی با کار خود زنده است .
به گفته نماینده ولی فقیه در هرمزگان، شاعران آیینی بهترین فضا را برای کار خود انتخاب کرده و فضای عاطفی را به خوبی در کار خود درک کرده اند و از آنان انتظار می رود اسوه ها و الگوهای تربیتی را در کار خود معرفی کنند.
وی اظهار داشت: کربلا اسوه و الگوی مناسبی برای بیان درس های تربیتی بوده و علاوه بر ابعاد حماسی و ظلم ستیزی سایر ابعاد آن در اشعار شاعران گنجانده شود.
وی ادامه داد: شجاعت امام حسین (ع) در اشعار صحنه نبرد عاشورا به خوبی دیده شد ولی دشمن اهل بیت گفت شایسته ترین فرد برای مدیریت جهان اسلان علی بن الحسین (ع) است.
آیت الله نعیم آبادی افزود: دشمن چه چیزی در حضرت علی اکبر (ع) دید که درباره ایشان چنین سخنی گفته است.
امام جمعه بندرعباس اضافه کرد: امام علی (ع) به خوبی در میدان جنگ و عبادت تفسیر شده ولی ایشان را در میدان کار به خوبی تفسیر و معرفی نکرده ایم که اگر این اتفاق روی دهد تاثیر بسیاری در فرهنگ کار جامعه برجای می گذارد.
وی یادآور شد: اشعاری که می سُراید را به مجموعه های مربوط ارسال کنید تا هم شعر مطرح و استفاده شود و هم خود شما شاعران، سرمایه بزرگی به نام استاد بهمنی در منطقه وجود دارند که باید از ایشان به خوبی استفاده شود.
آیت الله نعیم آبادی خاطر نشان کرد: خداوند استعداد شعر گفتن را به عنوان یک نعمت به شما عطا کرده و باید بر روی شعرهای خود کار کنید.
وی شاعران حاضر در شب شعر را مخاطب خود قرار داده و گفت: امید می رود این شعرها تبدیل به ذخیره هایی برای تاریخ کشور بشود و اگر بخواهید می توانید تبدیل به شاعرانی ماندگار در تاریخ کشور بشوید و این بستگی به همت خودتان دارد.
امام جمعه بندرعباس اشاره کرد: انسان اگر بخواهد چیزی را بدست آورد می تواند و بدن انسان برای تحقق اراده توانمند است و اگر بخواهید می توانید فراتر از زمان معاصر و در آینده ماندگار شوید.
نماینده ولی فقیه در هرمزگان ابراز داشت: شاعران سرمایه های کشورهستند و در این جمع یافته های ذهنی خود را در جلوه نظم که بسیار پر جاذبه است ارائه کردند.
به گزارش پایگاه خبری هرمزبان اخبار هرمزگان به نقل از خبرنگار ایرنا مدیرکل حوزه هنری هرمزگان هم در این شب شعر گفت: بنیه شعر در استان قوی بوده و باید بستر لازم برای رشد بیش از پیش آنرا فراهم ساخت، همچنین انجمن شعر آیینی و مردمی را در حوزه هنری راه اندازی می کنیم.
انوشیروان پیشدار خاطرنشان کرد: شاعران پیشکسوت بسیار خوبی که در دهه 60 به خوبی درخشیدند و اکنون گوشه نشین شده اند را در این انجمن جذب خواهیم کرد.
/14843219/6048
خبرنگار: عزت الله معمارباشی ** انتشار دهنده: اصغر رضاخانی

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید