خبر فوری

اختصاص 75 میلیارد ریال اعتبار برای پروژه های آبخیزداری در هرمزگان

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان اخبار هرمزگان به نقل از ایرنا، ابوالقاسم حسین پور سه شنبه در جمع خبرنگاران افزود: این اعتبارات برای 15 پروژه در سطح شهرستان های بندرعباس، حاجی آباد، میناب، رودان، بشاگرد، بندرلنگه، بستک، پارسیان و بندرخمیر با پیشرفت 10 تا 95 درصد در دست انجام است.
وی بیان داشت: 6 مورد از این پروژه ها، در هفته دولت و هشت پروژه هم تا پایان امسال به بهره برداری می رسد و همچنین یک پروژه آبخیزداری در حوزه درکاه شهرستان بشاگرد در سال 97 به پایان می رسد.
معاون آبخیزداری منابع طبیعی هرمزگان اظهارکرد: مطالعه حوزه های آبخیز در سطح 270 هزار هکتار، طرح آبخیزداری در حوزه سدهای استقلال میناب، جگین، شمیل ونیان، خالصی و لاور فین در راستای کنترل فرسایش خاک و مهار رسوب وارده به مخازن سدها و سدهای در دست ساخت گابریک و سرنی، طرح آبخیزداری و آبخوان داری در حوزه بدون سد و طرح پیشگیری و مهار سیل در سطح حوزه های آبخیز از طرح های امسال این اداره کل است.
حسین پور یادآورشد: طرح مدیریت جامع حوزه های آبخیز در حوزه پایلوت سراب – جاماش، آبخیزداری در حوزه بالادست دشت های استان، گسترش مشارکت خیران در طرح های آبخیزداری و همچنین توسعه آبزی پروری در مخازن سازه های آبخیزداری از دیگر برنامه هاست.
هفت هزار و 451 سازه آبخیزداری و بیش از 110 هزار هکتار عملیات بیولوژیک و بیومکانیک با ظرفیت آبگیری 400 میلیون مترمکعب در سال در سطح استان هرمزگان اجرا شده است.
7195/6048
خبرنگار: رقیه غلامی زاده **انتشار دهنده: خلیل تنیده

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید