خبر فوری

ساخت شهرک ویلایی 350 هکتاری در حاشیه شهر بندرعباس

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان اخبار هرمزگان به نقل از ایرنا، غلامحسین شیری سه شنبه در تشریح این خبر افزود: کار قطعه بندی و فاز بندی این زمین ها انجام شده و بزودی فراخوان واگذاری این زمین ها اعلام می شود.
وی بیان داشت: در مرحله نخست هر متر زمین با قیمت 450 هزار تومان به دهک های پنج تا 10 واگذار می شود و در مراحل بعدی واگذاری ها، قیمت زمین افزایش می یابد.
وی اظهارکرد: برای برق رسانی شهرک ویلایی 60 میلیارد تومان هزینه شده و همچنین 48 کیلومتر خیابان و 160 کیلومتر جدول کشی در شهرک ویلایی اجرا می شود.
مدیرکل راه و شهرسازی هرمزگان گفت: در این منطقه 16 هکتار دریاچه و کاشت انواع گونه های گیاهی بومی در دستور کار است.
شیری افزود: از محل فروش این زمین ها، اعتبار مورد نیاز برای بهسازی و ساماندهی بافت های فرسوده در دستور کار قرار می گیرد.
مدیرکل راه و شهرسازی هرمزگان اظهارکرد: همچنین برای کارمندان دولتی، 150 هکتار زمین در جنوب آزاد راه خلیج فارس شهر بندرعباس با اعتبار 129میلیارد تومان مشخص شده و کارمندان می توانند با ارائه حکم کارگزینی این زمین ها را با قیمت هر متر مربع 250 هزار تومان تحویل بگیرند.
مدیرکل راه و شهرسازی هرمزگان با اشاره به اینکه این طرح در 10 شهر دیگر استان هم انجام می شود، گفت: هر 250 متر زمین به چهار خانوار برای ساخت تحویل داده می شود.
شهر بندرعباس هفت هزار هکتار مساحت دارد که 43 درصد آن را بافت فرسوده و سکونتگاه های غیر رسمی تشکیل می دهد.
براساس نتایج اعلام شده از سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال 95، هرمزگان دارای یک میلیون و 766 هزار و 415 نفر بوده که از این میزان افزون بر 500 هزار نفر جمعیت در شهر بندرعباس ساکن هستند.
7195/6048
خبرنگار: رقیه غلامی زاده **انتشار دهنده : خلیل تنیده

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید