خبر فوری
هرمزبان:گروه فعالیت‌های قرآنی: مبتهل کشوری استان خوزستان با بیان اینکه مدیریتی منسجم باید در ضبط، تدوین و پخش مراسم جزءخوانی قرآن کریم متولی باشد، گفت: باید تشویق‌های معنوی برای قاریان حاضر در مراسم جزءخوانی همچون دیدار با مقام معظم رهبری را تدوین کرد.

مدیریتی منسجم ضبط و پخش مراسم جزءخوانی قرآن را متولی باشد

حجت‌الاسلام سید نزار موسوی، نفر سوم مسابقات ابتهال کشور در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خوزستان، پیرامون برگزاری مراسم جمع‌خوانی قرآن کریم در شهرهای استان خوزستان همزمان باه ماه مبارک رمضان اظهار کرد: در جامعه قرآنی و اسلامی نباید قرآن کریم منزوی باشد اما می‌بینیم که قرآن در فرع و حاشیه‌ قرار گرفته است.

وی تاکید کرد: مهجوریت قرآن به آن نیست که آن را نخوانیم بلکه وقتی به مبانی آن عمل نکنیم آن را مهجور کرده‌ایم.

وی با بیان اینکه در مراسم شورای عالی قرآن از استان‌هایی که مراسم جزءخوانی قرآن کریم را برگزار می‌کنند، تقدیر شد اما استان خوزستان در میان آنها نبود و ما نیز به این امر اعتراض داشتیم، گفت: نسبت به اعتراض ما این شورا توضیحاتی را ارائه کرد که طبق اعتراضات آنها خوزستان نتوانست جایگاه مناسبی داشته باشد.

موسوی ادامه داد: نقطه قوت این طرح آن است که مردم ضمن انس بیشتر با قرآن کریم قاریان را می‌شناسند و می‌توانند به صورت گسترده در یک مراسم قرآنی شرکت کنند اما نقاط ضعف این طرح شامل قاریان آن می‌شود. باید از قاریان برجسته و درجه یک در این طرح استفاده کرد. چون پخش زنده تلویزیونی است و یک اشکال در قرائت باعث می‌شود میلیون‌ها نفر بیننده آن را مشاهده کنند.

این مبتهل کشوری با بیان اینکه مدیریتی منسجم باید در ضبط، تدوین و پخش مراسم جزءخوانی قرآن کریم متولی باشد، گفت: شورای عالی قرآن کریم باید در این زمینه به برنامه‌ریزی جامعی بپردازد.

وی با اشاره به مراسم جزءخوانی در استان خوزستان گفت: به دلیل آنکه این مراسم در ماه رمضان برگزار می‌شود و قاریان از راه‌های دور خود را به این مراسم رساندند باعث خستگی آنها می‌شد. امکانات موجود در آن شهرها هم ضعیف بود و بر روی کیفیت کار اثر می‌گذاشت.

موسوی عنوان کرد: می‌توان برای تشویق قاریان حاضر در مراسم جزءخوانی در مراسم دیدار با مقام معظم رهبری حضور یابد. هیچ وقت قاری برای دستمزد نمی‌خواند. اگر که جوایز و تشویق‌های معنوی همچون دیدار با رهبری برای قاریان در نظر گرفته شود آنها خود را به زحمت می‌اندازند و تلاش می‌کنند تا بهترین باشند. چرا هر ساله باید چهره‌های گذشته در این دیدار حضور داشته باشند. بنابراین می‌توان با تعیین چنین امتیازات معنوی بر کیفیت مراسم جزءخوانی افزود.

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید