“آتش به اختیار” به معنای دست بردن به سلاح فرهنگی است

حجت‌الاسلام ‌والمسلمین جعفر علوی‌کیا در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: مقام معظم رهبری اخیراً در دیدار با جمعی از دانشگاهیان مطالب بسیار مهمی را مطرح کردند و خطاب به دانشجویان و فعالان فرهنگی و بهتر بگوییم به “افسران جنگ نرم” گفتند که شما “آتش به اختیار” هستید.

وی افزود: شاید برخی معتقد باشند با استفاده از این اصطلاح ممکن است که محیط دانشگاه توسط یک دانشجوی بی‌تجربه و خام به سمت هرج‌ومرج کشیده شود، اما باید توجه کرد که رهبری این اصطلاح را برای تمام دانشجویان مطرح نکردند بلکه برای کسانی مطرح کردند که چند سال قبل این افراد را “افسران جنگ نرم” نامیده‌اند.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه صنعت نفت گفت: افسر جنگ نرم کسی نیست که بخواهد ناپخته و خام عمل کند و بدون داشتن اطلاعات، برنامه و هماهنگی اقدامی انجام دهد. در چند سال اخیر تلاش شده است که روحیه انقلابی، اقدام و عمل ایجاد شود. رهبری از فعالان حوزه اقتصادی، سیاسی و سایر جبهه‌ها انتظار دارند که انقلابی عمل کنند و اگر مسأله‌ای را صحیح دیدند دست و تن آن‌ها از انجام کار درست نلرزد.

علوی‌کیا با بیان اینکه گاهی برخی احتیاط‌ها و نگرانی‌ها تا حدی موجب عقب‌ماندگی می‌شود، خاطرنشان کرد: این اصطلاح برای افسران جنگ نرم است تا هرجا کاری را صحیحی دیدند، بدون نگرانی اقدام و درواقع انقلابی عمل کنند. من اصطلاح “آتش به اختیار” را به معنای انقلابی عمل کردن که بارها در صحبت‌های مقام معظم رهبری تکرار شده است، تفسیر می‌کنم.

وی افزود: جنگ علیه ما به اشکال مختلفی ازجمله فرهنگی و سیاسی صورت می‌گیرد. امروز این جنگ، جنگ سخت نیست بلکه جنگ نرم است، لذا استفاده کردن از اصطلاحات جنگی ایرادی ندارد. ما اکنون در اشکال مختلف درگیر جنگ هستیم با این شرایط اگر از اصطلاحات جنگی استفاده می‌کنیم و مثلاً می‌گوییم باید دفاع کرد، باید از سلاح استفاده کرد و … ایرادی ندارد، اما باید توجه داشت که در این شرایط منظور از سلاح، سلاح دیگری است.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه صنعت نفت ادامه داد: “آتش به اختیار” در جنگ سیاسی و فرهنگی به معنی دست بردن به سلاح واقعی نیست، بلکه هدف استفاده از همان نوع سلاحی است که دشمن به کار می‌برد، یعنی سلاح فرهنگی.

علوی‌کیا با بیان اینکه در جنگ نرم و فرهنگی باید از سلاح‌های فرهنگی و نرم استفاده کرد، تأکید کرد: دانشجوی بیدار و انقلابی در جنگ فرهنگی افسر ما است. این دانشجو چشمانی بیدار، هوشی باز و حواسی جمع دارد و در عرصه جنگ نرم تک‌تیراندازان دشمن را می‌شناسد، به آن‌ها توجه دارد و آن‌ها را شکار می‌کند. او هر جا دشمن را ببیند قطعاً برای مقابله‌به‌مثل دست به سلاح فرهنگی خواهد برد.

انتهای پیام

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید