خبر فوری

آماده سازی ۳۵۰ هکتار زمین در بندرعباس برای ساخت خانه های ویلایی

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان اخبار هرمزگان به نقل از خبرنگار مهر، غلامحسین شیری ظهر یکشنبه در جلسه شورای شهر بندرعباس با بیان اینکه ۴۶ درصد بافت شهر بندرعباس فرسوده است، بیان داشت: خوشبختانه هدفگذاری برای اصلاح بافت فرسوده است. 

وی عنوان کرد: ۳۵۰ هکتار زمین درکنار شهر بندرعباس توسط پیمانکار در حال آماده سازی است و قطعه بندی و فاز بندی این اراضی انجام شده است. همچنین مشاوران خوبی برای ارائه طرح های مناسب در حال طراحی است.

شیری اظهارداشت: حدود ۴۸ کیلومتر خیابان برای این ۳۵۰ هکتار مشخص شد و در حال ساخت است، همچنین برای تولید ۱۶۰ کیلومتر جدول کشی با یک شرکت حرفه ای برای تولید جدول قرار داد بسته ایم. قرار شد تمام کیفیت های شهرسازی در این اراضی رعایت شود و کار بی کیفیتی مثل شهرک پیامبر اعظم نمی خواهیم ارائه دهیم.

شیری با بیان اینکه ۶۰میلیارد تومان برآورد هزینه برقرسانی این منطقه است، ابرازداشت: برنامه ریزی برای اسکان دهکهای ۵ تا ۱۰ در ۳۵۰ هکتاری با کاربری منازل ویلایی انجام شده است.

وی افزود: در این منطقه پارکها به صورت تخصصی با توجه به گونه های گیاهی استان طراحی شده است، همچنین ایجاد ۱۶.۶ هکتار دریاچه در این منطقه در نظر گرفته شده است.

به گفته مدیرکل راه و شهرسازی هرمزگان، قیمت کارشناسی در این منطقه در فاز اول هر متر مربع۴۵۰ هزار تومان خواهد بود و در فاز های بعدی به صورت پلکانی قیمت افزایش می یابد. از محل فروش این اراضی اعتبار مورد نیاز برای بهسازی و ساماندهی بافت فرسوده در دستور کار قرار خواهد گرفت.

وی افزود: ۱۵۰ هکتار دیگر برای کارمندان دولتی در شهر بندرعباس مشخص کرده ایم که هزینه آماده سازی آن ۱۲۹میلیارد تومان بوده است، کسانی که کارمند دولت در شهر بندرعباس هستند، با حکم کارگزینی می توانند این اراضی را با قیمت هر متر مربع ۲۵۰ هزار تومان تحویل بگیرند. هر ۲۵۰ متر به ۴ خانوار جهت ساخت تحویل داده می شود. این طرح در  ۱۰ شهر دیگر استان انجام خواهد شد.

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید