خبر فوری
هرمزبان:مدیر حوزه های علمیه خواهران هرمزگان با تاکید بر اینکه تقدیر یک سال انسان‌ ها در شب‌ های قدر رقم می‌خورد گفت: هرچقدر انسان‌ ها در این شب بیشتر عبادت کنند و به راز و نیاز با پروردگار بپردازند، امید بیشتری برای تعیین سرنوشتشان به شیوه‌ ای نیکوتر خواهند داشت.

تقدیر یک سال انسان‌ ها در شب‌ های قدر رقم می‌خورد

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان اخبار هرمزگان به نقل از خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از هرمزگان، حجت الاسلام محمد عبادی زاده امروز در جمع هیئات مذهبی در حسینیه امامزاده سیدمظفر(ع) با اشاره به اهمیت و فضیلت لیالی قدر گفت: شب قدر شبی است که در آن قرآن بر پیامبر اکرم(ص) نازل شد و فضیلت عبادت در این شب از تمام شبها بیشتر است و از با فضیلت ترین اعمال در چنین شبی نیز احیای آن به شمار می رود.

وی در ادامه افزود: فضیلت شب قدر به اندازه‌ای زیاد است که برتر از هزار ماه شمرده می‌شود و در طول سال هیچ شبی از نظر قدر و فضیلت، با آن هم‌اندازه نیست.

مدیر حوزه های علمیه خواهران هرمزگان تصریح کرد: یکی از دلایل مهم برتری این شب، ‌نزول قرآن در این شب است. خداوند در سوره قدر فرموده‌‌ است قرآن را در شب قدر نازل کردیم، ‌شبی که بهتر از هزار ماه است؛ ‌این آیه به خوبی نشانگر ارزش بیشتر این شب نسبت به سایر شب‌هاست.

حجت الاسلام عبادی زاده ادامه داد: یکی دیگر از دلایل برتر بودن شب قدر بخشش گناه بندگان در این شب است، ‌پیامبر(ص) در این باره فرموده است: «اگر کسی شب قدر را احیا و استغفار کند در حالی که معتقد به روز جزا باشد، خداوند تمام گناهان گذشته او را می‌‌آمرزد.

وی با تاکید بر اینکه تقدیر یک سال انسان‌ ها در شب‌ های قدر رقم می‌خورد گفت: هرچقدر انسان‌ ها در این شب بیشتر عبادت کنند و به راز و نیاز با پروردگار بپردازند، امید بیشتری برای تعیین سرنوشتشان به شیوه‌ ای نیکوتر خواهند داشت.

مدیر حوزه های علمیه خواهران هرمزگان همچنین بیان داشت: هر عبادتی که انسان را بیشتر به خداوند نزدیک کند با  فضیلت‌ تر است، خواندن نماز، تلاوت قرآن و صدقه دادن در این شب خیلی خوب است اما مهمتر از همه این است که چگونه این عبادات را انجام دهیم که ما را به خداوند نزدیک کند.

حجت الاسلام عبادی زاده با تاکید بر اینکه لیالی پر فضیلت قدر فرصتی برای عبادت و نزدیکی بیش از پیش به خداوند است ابراز داشت: در شب های قدر، درهای توبه و استغفار به روی بندگان خدا باز است و باید از این روزها به خوبی بهره گرفت، همچنین قبولی اعمال شب قدر در گرو ولایت پذیری است.

وی در ادامه افزود: در روایت چنین آمده که امام علی(ع)‌ به عنوان انسان کامل، در آخرت میزان سنجش ما است؛ میزان اخلاص و میزان قبولی اعمال ما در شب قدر و سایر اوقات، در گرو پذیرش ولایت امام علی(ع) و فرزندانش از جانب ما است.

مدیر حوزه های علمیه خواهران هرمزگان اذعان داشت: در اینکه چه شبی قدر است اختلاف است اما دلایل و اسناد فراوانی دلالت دارد بر اینکه شب قدر، شب 23 ماه مبارک رمضان است، به فرموده امام صادق(ع) درباره اهمیت شب 23 ماه مبارک رمضان، اندازه گیرى و تقدیر امور در شب 19 انجام مى‌ شود و سپس در 21، محیا براى امضا مى‌ شود و آن گاه در شب 23، امضا خواهد شد.

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید