خبر فوری

اختصاص ۱۵ میلیارد تومان اعتبارات ملی برای اجرای طرح‌های بیابان‌زدایی در هرمزگان

‌به گزارش پایگاه خبری هرمزبان اخبار هرمزگان به نقل از ایسنا، ‌مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری هرمزگان صبح امروز با اعلام این خبر در جمع خبرنگاران، گفت: این اعتبارات برای اجرای عملیات مدیریت روان آب‌های سطحی، نهال‌کاری، احداث بادشکن و تولید نهال گونه بیابانی در بیابان‌های استان هزینه می‌شود.

امید ذاکری افزود: عملیات بیان زدایی بیشتر در شهرستان جاسک، سیریک، میناب، بندرعباس، بندرخمیر و بندرلنگه اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه تا پایان سال بیش از ۲۰۰ هکتار طرح‌های بیابان‌زدایی در استان اجرا می‌شود، تصریح کرد: سال گذشته بیش از ۱۰۰ هکتار طرح‌های بیابان‌زدایی در استان اجرا شد.

ذاکری اظهار کرد: نزدیک به دو دهه خشک‌سالی، افت شدید آب‌های زیرزمینی، پایین آمدن توان تولید اقتصادی مردم در مناطق بیابانی و نبود اعتبار جداگانه برای مشارکت مردم در طرح‌های بیابان‌زدایی از مهم‌ترین تنگنا‌ها در زمینه بیابان‌زدایی است.

وی خاطرنشان کرد:هرمزگان با مساحت ۷ میلیون و 200 هزار هکتار دارای ۲۸ کانون بحرانی فرسایش بادی و یک‌میلیون و ۵۶۵ هکتار اراضی بیابانی است.

این مام مسئول در پایان گفت: هرمزگان یکی از هفت استان اول منشأ ریزگردهای داخل کشور است.

انتهای پیام

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید