خبر فوری

اجرای طرح های بیابان زدایی در 200 هکتار از زمین های هرمزگان

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان اخبار هرمزگان به نقل از ایرنا، امید ذاکری شنبه در خصوص اجرای این طرح افزود: امسال 15 میلیارد تومان اعتبارات ملی برای اجرای طرح های بیابان زدایی در هرمزگان اختصاص یافته است.
وی بیان داشت: این اعتبارات برای اجرای عملیات مدیریت روان آب های سطحی ، نهال کاری، احداث بادشکن و تولید نهال گونه بیابانی در بیابان های استان هزینه می شود.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری هرمزگان اظهارکرد: بیان زدایی بیشتر در شهرستان های جاسک، سیریک، میناب، بندرعباس، بندرخمیر و بندرلنگه است.
ذاکری افزود: سال گذشته بیش از 100 هکتار طرح های بیابان زدایی در استان اجرا شد.
خشکسالی های پی در پی، افت شدید آب‌های زیرزمینی، پائین آمدن توان تولید اقتصادی مردم در مناطق بیابانی و نبود اعتبار جداگانه برای مشارکت مردم در طرح‌های بیابان‌ زدایی از مهم‌ترین تنگناها در زمینه بیابان‌ زدایی است.
هرمزگان با مساحت هفت میلیون و 200 هزار هکتار دارای 28 کانون بحرانی فرسایش بادی و یک میلیون و 565 هکتار اراضی بیابانی است.
هرمزگان یکی از هفت استان اول منشاء ریزگردهای داخل کشور است .
17 ژوئن برابر با 27 خردادماه امسال به عنوان روز جهانی بیابان زدایی نامگذاری شده است.
7195/6048
خبرنگار: رقیه غلامی زاده **انتشار دهنده: خلیل تنیده

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید