خبر فوری
هرمزبان:گروه فعالیت های قرآنی: مسئول دبیرخانه کانون‌های مساجد هرمزگان گفت: دومین جشنواره قرآنی «نورالحسن» ویژه اعضای کانون های فرهنگی هنری مساجد شهرستان بندرعباس در کانون فرهنگی هنری بقیع در حال برگزاری است.

دومین جشنواره قرآنی «نورالحسن» در بندرعباس در حال برگزاری است

حجت‌الاسلام احمد پهلوانی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری بین‌المللی قرآن‌(ایکنا) از هرمزگان، افزود: غنی سازی اوقات فراغت جوانان، نشر و ترویج معارف قرآنی و شعائر دینی و همچنین استفاده از ابزارهای فرهنگی و هنری در جهت جذب بیشتر و بهتر آنان به مساجد از اهداف جشنواره نورالحسن است.

وی اضافه کرد: شناسایی و ارتقای سطح اطلاعات عمومی و تخصصی جوانان علاقه‌مند به قرآن و فرهنگ غنی اسلام، حضور پر نشاط‌ تر اعضای کانون‌ها در فعالیت‌های قرآنی استانی و کشوری، کشف و شناسایی استعدادهای برتر قرآنی فعال کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان در قالب ایجاد رقابت سالم، ترغیب و تشویق مدیران کانون‌ها به کشف استعدادهای محلی و منطقه‌ای فعال در امور قرآنی و آشنایی بیشتر مردم و مسئولان با استعدادها و ظرفیت‌های قرآنی موجود در کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد از اهداف برگزاری این جشنواره است.

حجت‌الاسلام پهلوانی گفت: جشنواره نورالحسن در رشته های قرائت، حفظ پنج جزء، حفظ 10 جزء، اذان، صحت قرائت حمد و سوره و اذکار نماز و در دو رده سنی هشت تا 17 و 18 تا 30 سال و در دو بخش برادران و خواهران برگزار می شود.

مسئول دبیرخانه کانون‌های مساجد هرمزگان تصریح کرد: نفرات برتر مسابقات قرآنی نور الحسن به مرحله استانی جشنواره مدهامّتان استانی که در آبان ماه سال جاری در بندرعباس برگزار می شود، راه پیدا خواهند کرد.

وی در پایان خاطر نشان کرد: دومین جشنواره قرآنی «نورالحسن» از 15 خرداد به میزبانی کانون فرهنگی هنری غریب بقیع محله سنگ کن نخل ناخدا بندرعباس آغاز و تا 18 خرداد ادامه دارد.

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید