خبر فوری

‌پنج‌شنبه؛ زمان قطعی بازشماری صندوق‌های انتخابات شورای شهر بندرعباس

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان به نقل از ایسنا، ‌موضوع بازشماری صندوق‌های رأی انتخابات شورای شهر بندرعباس با اعتراض نامزدهای راه نیافته به جمع منتخبین نیز رنگ و بوی جدی‌تری به خود گرفت و تأکید اعضای هیئت عالی نظارت بر انتخابات شوراهای استان هرمزگان بر بازشماری این موضوع را به تیتر یک رسانه‌های استان تبدیل کرد.

اما پس از گذشت 20 روز از برگزاری پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا استان هرمزگان هنوز زمان بازشماری و نحوه آن مورد مناقشه رسانه‌ای قرار دارد تا جایی که سایت‌های خبری استان به نقض گفته‌های یکدیگر برخاسته‌اند.

احمد مرادی، رئیس هیئت عالی نظارت بر انتخابات شوراهای استان هرمزگان – 15 خرداد- در گفت‌وگو با ایسنا، بابیان اینکه 26 صندوق رأی نیز بازشماری می‌شود، تصریح کرد: طبق اعلام فرماندار بندرعباس به دلیل تعطیلات پیشرو، دو تاریخ پیشنهادشده است که در تاریخ اول در صورت حضور داشتن اعضای هیئت اجرایی سه‌شنبه 16 خرداد و در غیر این صورت پنج‌شنبه 18 خرداد قطعی است و تا این لحظه فرمانداری بندرعباس در خصوص آمادگی‌اش برای بازشماری در روز سه‌شنبه 16 خرداد اطلاعی نداده است .

مرادی در پاسخ به سؤال ایسنا مبنی بر اینکه گفته می‌شود حضور نمایندگان نامزدهای معترض به انتخابات شورای شهر بندرعباس غیرقانونی است، اضافه کرد: طبق وعده اعضای هیئت عالی نظارت حضور سه نماینده از نامزدهای معترض بر انتخابات شورای شهر بندرعباس هیچ ایرادی ندارد و در چند شهر دیگر این عمل اتفاق افتاده است و در بندرعباس هم این اقدام صورت می‌گیرد تا هیچ شک و شبهه‌ای باقی نماند و خود معترضین بر این روند نظارت کنند .

وی در پایان گفت: نتایج بازشماری در پایان فرصت 15 روزه هیئت عالی نظارت بر انتخابات در رسیدگی به شکایات اعلام خواهد شد.

اما امروز سه‌شنبه 16 خرداد فرا رسید و بازشماری صورت نگرفت تا نشانه‌هایی از این بازشماری در روز پنجشنبه 18 خرداد به نظر برسد گرچه مرادی در گفت‌وگو با یکی از سایت‌های خبری از احتمال بازشماری طی روزهای ‌17 خرداد یا ‌18 خرداد خبر داده است درحالی‌که پویافر، فرماندار بندرعباس در گفت‌وگو با ایسنا، ضمن ابراز بی‌اطلاعی از این موضوع گفت: بنده منتظر اطلاع از زمان بازشماری از سوی رئیس هیئت عالی نظارت بر انتخابات شوراهای استان هرمزگان هستم تا بازشماری انجام گیرد و تا این لحظه هنوز زمانی قطعی مشخص نشده است.

شاید نقطه پایان این زمان نامشخص به دست یکی از اعضای هیئت عالی نظارت بر انتخابات شوراهای استان هرمزگان باز شود که در این رابطه حسین هاشمی تختی در گفت‌وگو با ایسنا، از قطعی شدن بازشماری در 26 صندوق انتخابات شورای شهر بندرعباس در روز پنجشنبه(18خرداد) خبر داد و اظهار کرد: این امر با حضور تمامی اعضای هیئت عالی نظارت بر انتخابات انجام می‌گیرد و تمامی روند به‌صورت قانونی انجام و به‌خوبی تمامی موارد بررسی می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان به نقل از ایسنا، حال باید منتظر ماند دید تکلیف بازشماری صندوق‌های انتخابات شورای شهر بندرعباس به کجا می‌رسد؟!

انتهای پیام

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید