خبر فوری

لزوم توجه مسئولان آذربایجان شرقی به ظرفیت های های دانشگاه آزاد

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان به نقل از خبرنگار مهر، نماینده مقام معظم رهبری در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز چهارشنبه در دیدار با دست اندرکاران و مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی استان در خصوص مسائل و موضوعات مختلف و نیز نقش و جایگاه این مجموعه دانشگاهی در امور استانی به بحث و گفت و گو پرداخت.

لزوم استفاده مسئولان آذربایجان شرقی از ظرفیت های های دانشگاه آزاد

آیت الله سید محمدعلی آل هاشم امام جمعه تبریز در این دیدار ضمن گرامیداشت ایام سالگرد امام راحل گفت: دانشگاه آزاد اسلامی یکی از یادگارهای امام راحل و یکی از محصولات نظام اسلامی است و باید دستاوردهای انقلاب اسلامی به نسل جدید و جوانان جامعه گفته شود و دانشگاه آزاد اسلامی یکی از این دستاوردهاست.

وی تصریح کرد: امروز پس از ۳۹ سال از پیروزی انقلاب اسلامی و ۲۹ سال از فقدان امام راحل، راه و خط امام توسط مقام معظم رهبری تداوم یافته و با رهبری معظم له شاهد آرامش، امنیت و ثبات کشورمان هستیم آن هم در وضعی که تمام دنیا را خشم و خشونت فرا گرفته است.

نماینده مقام معظم رهبری در آذربایجان شرقی با اشاره به حادثه ترور سال ۶۰ مقام معظم رهبری بیان داشت: عقیم ماندن بمب گذاری دشمنان اسلام و ایران، عنایت خداوندی بوده که ملت ایران و جهان اسلام بتوانند از وجود معظم له بهره مند شوند.

وی همچنین به آمار بالای دانشجویان و دانش آموختگان در نظام اسلامی اشاره کرد و گفت: افزایش قابل توجه آمار دانشجویان و دانش آموختگان نسبت به سال های اولیه پیروزی انقلاب، مدیون دانشگاه آزاد اسلامی است که نیمی ازبارآموزشی کشور را بر دوش می کشد.

آیت الله آل هاشم با اشاره به وجود دکتر انگجی در ریاست فعلی دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان شرقی گفت: در دیدار اخیر با مقام معظم رهبری ایشان از خاندان انگجی یاد بردند که نشان از اهمیت و بزرگی این خاندان بود لذا وجود دکتر انگجی که عضو این خاندان برجسته هستند امتیاز بزرگی برای دانشگاه آزاد اسلامی به حساب می آید.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در بخش پایانی سخنان خود تأکید کرد: مسئولین استان باید در پروژه های تحقیقاتی و پژوهشی همچون احیای دریاچه ارومیه از ظرفیت های دانشگاه آزاد اسلامی و نظرات و تخصص اساتید این مجموعه بهره ببرند.

دانشگاه آزاد نقش مهمی در توسعه علمی، اقتصادی و فرهنگی کشور بعد از انقلاب داشته است

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان شرقی ضمن تبریک انتصاب شایسته آیت الله آل هاشم به سمت امام جمعه تبریز، به ارائه گزارش از دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان شرقی پرداخت و گفت: دانشگاه آزاد اسلامی به سهم خود بیشترین خدمات را به کشورمان از بدو تأسیس داشته و نقش بارزی در توسعه علمی، اقتصادی و فرهنگی کشور درطول بعد از انقلاب داشته است.

سید جواد انگجی خواهان همکاری بیشتر همه مسئولین جهت ارتقای سطح علمی دانشگاه شد و خطاب به مدیران و روسای دانشگاه آزاد اسلامی استان عنوان کرد: آذربایجان شرقی پس از استان فارس از نظر تعداد واحدها و مراکز در رتبه دوم کشور قرار دارد. این امر مستلزم تلاش و صرف انرژی بیشتر است تا بتوانیم به وظایف خود بهتر عمل کنیم.

وی افزود: کاهش تعداد دانشجو از یک طرف و افزایش هزینه ها از طرف دیگر مشکلات ما را دوچندان کرده است، هر چند در این میان تعدادی از واحدها و مراکز تلاش ها و اقداماتی در این راستا انجام داده اند اما تعداد آنها کم و محدود است و برای حل این مشکلات باید چاره ای بیندیشیم در غیر این صورت این کشتی که با زحمات و خون دل های زیاد ساخته شده غرق در این مشکلات خواهد شد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان شرقی در ادامه اظهار کرد: در برخی از واحدها مطالبات شهریه ای ما از دانشجویان بالاست، البته نباید به خاطر مشکلات مالی، برای دانشجویان ایجاد مشکل حاد بکنیم ولی باید تمهیداتی برای اخذ شهریه های عقب افتاده دانشجویان اعمال کنیم و علاوه بر این آموزش و امور مالی باید در این زمینه همکاری های تنگاتنگی داشته باشند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان شرقی با اشاره به درآمدزایی واحدها افزود: در برخی از واحدهای استان، ظرفیت بالایی برای درآمد زدایی وجود دارد و هر واحد باید پتانسیل خود را ارزیابی کرده و در راستای درآمد زایی اقدام کند و از نظر صرفه جویی اداری نیز خود مدیران باید مدیریت کرده و هزینه های اداری را به حداقل برسانند.

وی با اشاره به وضعیت نیروهای مازاد در دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان شرقی گفت: در دوره مدیریت فعلی هیچ نیرویی استخدام نشده و در مقابل در راستای چابک سازی واحدها ۱۳۰ الی ۱۴۰ نفر نیز کم شده که البته این مشکلات مختص استان ما نیست و همه واحدها به نوعی با این مشکلات درگیر هستند.

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید