لزوم استفاده از مجازات‌های جایگزین حبس/ تاکید بر بازدید مستمر قضات از ندامتگاه‌ها

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان به نقل از گروه حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان، نشست مشترک رئیس کل دادگستری استان هرمزگان با کارکنان قضایی دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان بندرعباس برگزار شد.
حجت الاسلام والمسلمین اکبری رئیس کل دادگستری استان هرمزگان ضمن بازدید از مراحل بازسازی ساختمان اصلی دادسرای عمومی و انقلاب بندرعباس و پروژه‌های عمرانی ایجاد شده در این مجتمع با کارکنان قضایی شاغل در این مجموعه دیدار و گفتگو کرد.
حجت الاسلام والمسلمین اکبری در نشست مشترکی که به این منظور و با حضور سعید اسدی دادستان عمومی و انقلاب بندرعباس و دیگر مسئولین قضایی استان هرمزگان برگزار گردید، ضمن اعلام رضایت از اقدامات انجام شده در مجموعه دادسرای عمومی و انقلاب بندرعباس در دو حوزه قضایی و عمرانی، توصیه هایی را به منظور افزایش بهره وری و تکمیل روند موجود بیان کرد.
وی با اشاره به تأکیدات رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله العالی) در خصوص توجه هر چه بیشتر به افزایش رضایتمندی مردم و ارتقاء شاخص‌های سلامت و کارآمدی دستگاه قضایی، یادآور شد: بدون تردید عمل به مطالبات به حق مقام معظم رهبری وظیفه شرعی و قانونی تمامی مسئولین، کارگزاران و کارکنان دستگاه قضایی است و ضرورت دارد با اهتمام ویژه و بسیج امکانات و توانمندی‌های موجود به این اهداف ارزشمند جامه عمل پوشانده شود.
رئیس شورای قضایی استان هرمزگان در ادامه افزود: تکریم ارباب رجوع، تسریع در روند صدور احکام و اجرای آن، اتقان و استحکام آراء صادره و بهره گیری از نظارت مستمر مهمترین راهکار‌ها و عوامل مؤثر به منظور تحقق عدالت آسان برای عموم مردم است.
رئیس کل دادگستری استان هرمزگان همچنین بر لزوم توجه به کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها تأکید کرد و در ادامه از اتخاذ تمهیداتی، چون استفاده از مجازات‌های جایگزین حبس و بازدید مستمر قضات از ندامتگاه‌های استان به عنوان مهمترین عوامل مؤثر در تحقق این هدف دستگاه قضایی نام برد.

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید